کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی کره جنوبی را یک کشور متخاصم خواند و گفت، اتحاد سئول و واشنگتن ایجاب می‌کند که توان بازدارندگی هسته‌ای پیونگ‌یانگ قوی‌تر شود.

به نقل از رویترز، کیم پنجشنبه در جریان بازدید از مقر لشکر دوم ارتش کره شمالی تاکید کرد، تغییر ماهیت اتحاد کره جنوبی و آمریکا و گسترش رزمایش‌های نظامی آنها ایجاب می‌کند که کره شمالی بازدارندگی هسته‌ای قوی‌تری داشته باشد.

کیم جونگ اون در اواخر سال گذشته نیز کره جنوبی را به‌عنوان «کشور متخاصم» تعریف کرد و از آن زمان کره شمالی آثار اتحاد بین دو کشور را از بین برده است.

کیم اخیرا هشدار داد: اگر دشمن از نیرو‌های مسلح خود برای نقض حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده کند، کشور ما بدون هیچ تعللی از همه نیرو‌های تهاجمی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را به کار خواهد گرفت.

وی همچنین از اظهارات «یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی درباره کره شمالی انتقاد کرد. یون درباره استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای هشدار داد و گفت که پیونگ یانگ با «پاسخ قاطع و کوبنده ارتش ما و آمریکا مواجه خواهد شد؛ و آن روز، روز پایان رژیم کره شمالی است.»

رهبر کره شمالی افزود، یون «در دروازه‌های کشوری که دارای سلاح‌های هسته‌ای است، درباره زور نظامی کوبنده خود لاف‌زنی کرد.

وی یون را به دلیل این اظهارت «مردی غیرعادی» نامید و افزود: دشمنانی که تهدید به لفاظی، اقدام و حیله‌گری می‌کنند، قدرت نظامی بالای کره شمالی را بررسی نکرده‌اند.

 منبع: ایرنا

برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار