دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت یحیی سنوار، این واقعه را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین دانست.

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در بیانیه‌ای، شهادت مجاهد کبیر یحیی سنوار را تسلیت گفت و او را فرمانده‌ای بزرگ و برجسته از فرماندهان ملت فلسطین توصیف کرد که تمام عمرش را به جهاد گذراند.

در این بیانیه آمده است: این فرمانده بزرگ، در صفوف پیشتاز بود و برای خدا جنگید. او هرگز تردید نکرد، ضعیف نشد و سلاح خود را رها نکرد. شهادت او نقطه عطفی در تاریخ مبارزه فلسطین خواهد بود».

نخاله افزود: «یحیی سنوار فرمانده‌ای بزرگ بود که نام او با بزرگ‌ترین نبردی که ملت فلسطین در طول مبارزه طولانی خود تجربه کرده، گره خورده است».

نخاله ادامه داد: «امروز با "ابو ابراهیم" به عنوان فرمانده و شهید وداع می‌کنیم. شهدا در نزد پروردگار خود زنده‌اند و روزی می‌خورند و در مسیر جهادمان به سوی قدس زنده‌اند. پرچم‌های ما برافزاشته خواهد ماند و خمیده نخواهد شد».

او در پایان گفت: «ملت فلسطین و مقاومت به خط مقاومت و به روح فرمانده بزرگ یحیی سنوار، نماد جهاد و مقاومت، وفادار خواهند بود و پرچم و روحیه او را به دوش خواهند کشید و به او به عنوان یک فرمانده‌ که تا شهادتش مبارزه کرد افتخار خواهند کرد».

«خلیل الحیه» مسئول دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، بعدازظهر امروز (جمعه)، در پیامی که از شبکه «الاقصی» پخش شد شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را رسما تایید کرد.

ارتش اسرائیل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم نه در یک عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، بلکه به‌صورت تصادفی در درگیری با گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه «تل السلطان» در جنوب نوار غزه یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را به شهادت رسانده‌اند.

برخلاف ادعا‌های پیشین رژیم صهیونیستی درباره استفاده سنوار از اسرا به عنوان سپر انسانی، «گلگتز» رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد یحیی سنوار در حالی که لباس نظامی به تن داشت و در خط مقدم با نظامیان اسرائیلی می‌جنگید به شهادت رسید.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار