اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل برگزار شد و در پایان این نشست ادعا‌هایی علیه جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شد.

انگار دست گذاشتن روی اموال دیگر ملت‌ها حسابی به ذائقه غرب خوش آمده است. از صد‌ها سال قبل که قاره آمریکا را کشف کردند و بیش از ده میلیون مردم بومی آمریکا را قتل عام کردند و سرزمین شان را به یغما ببرند تا غارت خانه و اموال مردم فلسطین توسط نماینده تمام قد آمریکا یعنی رژیم منحوس صهیونیستی که روز به روز نیز بر گستره آن افزوده شد.

حالا نیز زبانشان دراز است؛ کافی است تا کمی پا پس بکشیم تا آنها چندین گام به جلو بردارند. نمونه اش هم جزایر سه گانه و تمام ایرانی.

 اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل برگزار شد و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز در آن شرکت کرد.

در پایان این نشست و در بیانیه مشترک ادعا‌هایی علیه جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) مطرح شد.

وقتی  اروپا همچنان در پی سیاست  «تفرقه بینداز و حکومت کن» است

در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: «ما از ایران می‌خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است پایان دهد.»

موضوعی که باعث شد تا سید عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان به سرعت نسبت به آن واکنش نشان دهد و در صفحه شخصی خود در ایکس بنویسد: «دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است که به سر رسیده است. بخش ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس پیام‌های زیادی در خود دارد. از نظر ما روشن است که مسیر همکاریِ با احترام که از سوی ما در ملاقات‌های مختلف از جمله در نیویورک به آنها پیشنهاد شد اکنون با تمایل اروپا برای «تقابل» پاسخ داده شده است از طریق تحریم پرواز‌های مسافری و ایراد اتهام عبث «اشغالگری» به ایران!  جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌اند و تا ابد نیز چنین خواهد بود.»

 اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تکرار ادعا‌های بی اساس در مورد جزایر سه گانه ایرانی در بیانیه پایانی نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس را به شدت تقبیح کرد و آن را نشانه روشنی از عدم پایبندی کشور‌های عضو اتحادیه به اصول و اهداف منشور ملل متحد خصوصا اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی دولت‌ها دانست.

بقایی تاکید کرد: جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بخش لاینفک ایران زمین بوده و خواهد بود و استفاده از مفاهیم و گزاره‌های انحرافی یا تکرار ادعا‌های نادرست و گمراه کننده در مورد این بخش مهم از سرزمین ایران هیج تغییری در واقعیت امر ایجاد نمی‌کند.

و اروپایی که در سیاست تحریم علیه ایران از آمریکا کم نمی آورد!

البته این، اما این بار اولی نیست که اتحادیه اروپا به شیطنت و لفاظی روی آورده است.

زمانی که آمریکا در سال ۹۷ از توافق رسمی برجام خارج شد اتحادیه اروپا نه تنها این اقدام را محکوم نکرد بلکه فقط به یک ابراز تاسف ساده بسنده کرد و به هیچ یک تعهدات خود نیز ذیل برجام جامعه عمل نپوشاند موضوعی که البته چندان هم اتفاقی نبود چرا که از ابتدا نیز سیاست همین بود. جالب این است که در تمام این مدت حتی یک روز نیز از تحریم‌های جدید علیه کشورمان فروگذار نکردند. از تحریم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفته تا تحریم علیه هواپیمایی کشورمان و ...

کمال خرازی  رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در این باره گفته است: دلیل مواضع دشمنانه اروپا را، چه در تحریم شرکت‌های هواپیمایی و چه در صدور بیانیه اخیر آنها، باید در حمایت ایران از مقاومت فلسطین و حمایت اروپا از رژیم اشغالگر فلسطین و متجاوز به مال و جان فلسطینیان دانست که با ارسال سلاح‌های کشتار جمعی و کمک مالی به آن رژیم خونخوار، در برابر ایران قرار گرفته‌اند و بدین ترتیب، در حمایت از یک طرف در یک مقوله تمامیت ارضی، منافقانه تیر زهرآلود خود را به دلیل اختلاف با ایران بر سر قضیه فلسطین، به سمت ایران نشانه می‌روند.

 اسناد و مدارک مربوط به تعلق جزایر سه‌گانه به ایران به قدری محکم و گویاست که چنین بیانیه‌هایی که با انگیزه جذب منابع مالی دیگران صادر می‌شود، هیچ خللی در موضع قاطع ایران مبنی بر تعلق آن جزایر به ایران و مصمم بودن نیرو‌های مسلح ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود ایجاد نمی‌کند.

فرانسه ای که همواره پای محکم دشمنی علیه ایران بوده است 

روح الله مدبر کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفته است: رویکرد اروپا همواره ضد منافع ملی و ضد امنیت ملی ایران بوده است. اینکه سران اتحادیه اروپا صراحتا اعلام می کنند ایران در جزایر تمام ایرانی سه گانه اشغالگر است و رفتار ایران مغایر با منشور ملل متحد است نشان دهنده این است که باید ایران در سیاست خود در قبال اتحادیه اروپا تجدید نظر کند و به صورت قاطع با اتحادیه اروپا برخورد کند و سفرای این کشور‌ها را در تهران فورا احضار کند.

مدبر افزود: در پشت پرده این بیانیه نقش ویژه فرانسه بسیار مشهود است. رویکرد فرانسه به شدت خصمانه و ضد ایرانی است. واضح است که هرگز در مناسبات تهران و غرب خصوصا اتحادیه اروپا هرگز مناقع ایران تامین نشده است و امروز باید به واسطه این رویکرد خصمانه‌ای که اروپایی‌ها به صورت علنی بر ضد ایران انجام دادند و امنیت ملی ایران را تهدید کردند و به تمامیت ارضی ایران رویکرد مجاوزانه نشان دادند باید برخورد قاطع با اروپا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز باید مواضع خود را در برابر اتحادیه اروپا تغییر دهیم. هیچ منفعتی در روابط با اروپا وجود ندارد خصوصا بعد از اینکه برای نخستین بار حاکمیت ایرانی را نقض می کنند و درباره جزایر ایرانی صحبت می کنند. جریانات غرب گرایی که سینه چاک و حامی مذاکره با اروپا بودند در برابر این تعدی اتحادیه اروپا و نقض حاکمیت ایران سکوت کرده اند در حالی که این عناصر مکررا اظهارات تندی علیه روابط ایران با روسیه را مطرح می کردند ولی امروز در برابر اقدام اروپا کاملا سکوت کرده اند و این یعنی هرگز منافع ملی ایران برایشان مهم نبوده است. امروز نظام بین المل رویکردش کاملا مشخص است که هرکس پیام ضعف صادر کند افراد به سمتش حمله خواهند کرد آیا تا به حال دیده بودید که اروپا چنین جراتی داشته باشد؟ این حاصل پیام ضعف بود لذا باید این رویکرد اصلاح شود. درباره رژیم صهیونیستی هم همین است؛ عملیات وعده صادق دو که با تدبیر فرماندهی کل قوا انجام شد پیام قدرت را صادر کرد و نشان داد که ایران نسبت به هر اقدامی قاطع خواهد بود؛ لذا سایرین هم باید همین رویکرد را دنبال کنند.

محمد حسین کبریا کارشناس دیگر سیاست خارجی نیز با اشاره به رویکرد ضد ایرانی اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه تاکید کرده است: نقش فرانسه در تحریم‌های اقتصادی، تجاری، نظامی و هسته‌ای ایران و رویدادهایی، چون ماجرای سلمان رشدی و انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز به مقدسات اسلامی که منجر به کاهش سطح روابط و خروج سفرای کشور‌های اروپایی از ایران در دو مرحله شد، پر رنگ است. فرانسه نه تنها در انتقال پرونده هسته‌ای ایران از آژانس انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه‌های ضد ایرانی در این شورا نقش کلیدی داشت، بلکه در دوران مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، کارشکنی‌های فراوانی کرد تا ایران از حقوق خود محروم شود.

و در پایان باید گفت این اروپاست ، واضح و روشن و بدون روتوش ؛ این ایران است که باید سیاست خود را در قبال آن تعیین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
باید قویتر شویم و خود را سلاح هسته ای مجهز کنیم وگرنه قدرت بازدارندگی را ازدست خواهیم داد.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۸:۳۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
دو تنب که چسبیده به ایران ابوموسی رو بدید امارات، بحرین که استان ایران بوده رو پس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
باید نرخ فروش نفت به اروپا ده برابر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
چرا چین پدر سوخته ساکت نشسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
بابا اونها چون ما به اسرائیل میگیم اشغال گر میخوان به ما بگن شما هم این 3 جزیره را اشغال کرده اید.




همش







سیاسته
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۸:۲۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
اکثر کشورهای جهان مشکلات و اختلافات ارضی دارند ازجمله روسیه ، چین ، فرانسه ، انگلیس ، ژاپن ، آمریکا و ...
خوب ایران هم مقابله به مثل بکنه و تهاجمی برخورد بکنه
بهترین دفاع ، حمله است.
ایران هم ادعای ارضی بکنه مثلا بگه بحرین را بهم پس بدید و غیره
و یا منافع آنها را به خطر بیندازد و هزینه تراشی برای آنها بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۱ آبان ۱۴۰۳
باید در ازای این غلط اضافشون تنگه هرمز رو برای عبور کشتی های ارومایی ببندند
آخرین اخبار