پاریزی با اعلام اینکه گستره فعالیت‌های ورزشی در استان بسیار زیاد است، گفت: سالانه بیش از ۵ هزار برنامه در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان گزارشی از وضعیت ورزش در استان کرمان پرداخت و گفت: ما در حوزه ورزش استان، تلاش کرده ایم در کنار زیر ساخت‌هایی که آماده می‌شود و فعالیت‌های ورزشی که انجام می‌شود، امروز کرمان جزو استان‌های برتر در برنامه‌های حوزه‌ی ورزشی باشد.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در استان اشاره کرد و افزود: امسال هم هفته تربیت بدنی با شعار "ایران قوی ورزش قوی" برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است، در دیداری که پارسال به همراه مدال آوران رقابت‌های آسیایی و پار آسیایی توفیق داشتیم.

پاریزی تصریح کرد: حضرت آقا در آن دیدار فرمودند، من معتقدم ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد و در این زمینه، توصیه‌هایی هم به وزیر ورزش و هم مدیرانی که در آن جلسه حضور داشتند، کردند و تشکر‌اتی داشتند که این برای مجموعه ورزش کشور به عنوان یک رهنمود باید در اولویت باشد.

وی بیان داشت: مخصوصاً تقدیری که حضرت آقا از بانوان محجبه حاضر در مسابقات داشتند و بانویی که با فرزندش برای گرفتن مدال در روی سکو حاضر شده بود؛ قابل توجه بود که حضرت آقا فرمودند آن بانو جدای از اینکه در حوزه قهرمانی مدال کسب کرد، کارش بیانگر این بود که خانواده و فرزندآوری هیچ منافاتی با ورزش قهرمانی ندارد؛ علی رغم تبلیغات منفی که روی این بحث می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما امسال با شعار "ایران قوی ورزش قوی"، برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش را آغاز کرده ایم و برای این هفته بیش از ۵۴۴ برنامه در بخش‌های همگانی، قهرمانی، فرهنگی و زیر ساخت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

پاریزی از افتتاح ۱۵ پروژه ورزشی در سطح استان طی دوشنبه همین هفته به صورت وبیناری با حضور مقام عالی وزارت خبر داد و افزود: با این میزان افتتاح، ۱۸ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می‌شود که اکثر اینها در مناطق محروم و کمتر برخوردار هستند تا بتوانیم نگاه توسعه متوازن در سیاستگذاری‌ها هم در مجموعه وزارت و هم در مجموعه استان عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: در بحث برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های متنوعی شامل توزیع اقلام و وسایل ورزشی به مناطق کم‌تر برخوردار به همت سپاه و بسیج ورزشکاران و برنامه‌های خاص و ویژه‌ای هم برای هفته تربیت بدنی تدارک دیده ایم که با کمی تاخیر تا اواخر آبان ماه برگزار خواهند شد.

پاریزی با اعلام اینکه گستره فعالیت‌های ورزشی در استان بسیار زیاد است، بیان داشت: بیش از هزار و ۱۰۰ هیئت ورزشی در تمام شهر‌ها و بخش‌های استان داریم که اینها دامنه بزرگ مدیریتی را در ورزش شکل می‌دهند.

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار نفر، مخاطبِ مستقیم در ورزش است و اقدامی که دارد در این حوزه انجام می‌شود، این است، ما سالانه بیش از ۵ هزار برنامه در مناسبت‌های مختلف داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار