مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: مانور تمرینی - آموزشی منطقه مرکزی جنوب کشور با حضور فعال تیم واکنش سریع آبفای یزد در اصفهان برگزار شد.

مخلصی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در مانور تمرینی - آموزشی منطقه مرکزی جنوب کشور بیش از ۳۵۰ نیروی عملیاتی صنعت آب و برق از استان‌های یزد، اصفهان، بوشهر، فارس، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد حضور داشتند. 

او هدف از اجرای این مانور از سوی شرکت‌های صنعت آب و برق منطقه مرکزی جنوب در قالب شرکت یاری رسان، آمادگی در مقابل تهدیدات، افزایش هماهنگی‌های سازمانی و توان مدیریتی، ارتقای دانش و مهارت تیم‌های عملیاتی و تبادل تجربیات حین اجرای مانور بین شرکت‌های مشارکت کننده و افزایش همبستگی بین آنها عنوان کرد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE شرکت آب و فاضلاب استان یزد تهدید متصور در این مانور را جریان سیلاب ناشی از بارندگی شدید بیان کرد و ادامه داد: سناریوی این مانور براساس حوادث فرضی خسارات ناشی از ورود سیل به زیرساخت‌های صنعت آب و برق طراحی و تدوین شده بود.

مخلصی تصریح کرد: در این مانور شرکت‌ها در روز اول نسبت به استقرار تیم واکنش سریع و استقرار تجهیزات، ماشین آلات، خودرو‌های سبک و سنگین و اسکان اضطراری اقدام نمودند و در روز دوم نسبت به اجرای عملیات تخصصی برای رفع حوادث طبق سناریوی پیش بینی شده عمل کردند.

او با بیان اینکه زمان اجرای مانور شرایط بارش شدید باران در محل فعالیت تیم‌های عملیاتی شبیه سازی شده بود، اظهار داشت: حادثه پیش بینی شده برای شرکت آب و فاضلاب یزد در این مانور، قطعی آب بیش از ۲ هزار مشترک به علت از مدار خارج شدن قسمتی از لوله پلی اتیلن ۱۱۰ میلیمتر و شیر کنترل دبی ۱۰۰ میلیمتر مسیر خط ناشی از جریان سیلاب بود.

مخلصی مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: اکیپ عملیاتی شرکت آبفا پس از آماده سازی و ایمن سازی کامل محل حادثه و رفع آبگرفتگی، نسبت به تعویض قسمتی از خط لوله پلی اتیلن با جوش الکتروفیوژن، شستشوی خط ناشی از ورود گل و لای و نصب شیر کنترل دبی ۱۰۰ میلیمتر اقدام و دبی خروجی مدنظر را تنظیم نمودند.

وی افزود: اقدامات تیم واکنش سریع شرکت آبفا در این مانور موجب تحسین ارزیابان و مدیران ارشد حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزرات نیرو قرار گرفت.

گفتنی است؛ تیم اعزامی از یزد متشکل از ۹ نفر از حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و HSE و استادکاران و کارگران فنی و ماهر منتخب حوزه امداد و حوادث آبفای استان یزد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.