بازارچه پاییزان همزمان با روز جهانی غذا و هفته تربیت بدنی با عرضه صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی برای دانش‌آموزان مدارس دخترانه در بوستان نرگس برپا شد.

به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، بازارچه پاییزان همزمان با روز جهانی غذا و با مشارکت فعال بیش از ۵۰ نفر از بانوان در بوستان بانوان نرگس افتتاح شد؛ این بازارچه که با هدف حمایت از تولیدات بانوان و ترویج استقلال اقتصادی آنها برگزار می‌شود، شامل غرفه‌های متنوعی از صنایع دستی، خوراکی‌های سنتی و محصولات محلی است که تا روز جمعه ۲۷ مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان بوده است.

در این رویداد، بانوان فعال در حوزه‌های مختلف صنایع دستی و آشپزی به نمایش و عرضه محصولات خود پرداختند؛ غذا‌های سنتی و ساندویچ‌های متنوع، از جمله محصولاتی بود که در این بازارچه ارائه و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین به مناسبت هفته تربیت بدنی، مسابقات ورزشی نظیر طناب‌کشی و مینی‌گلف ویژه گروه‌های دانش‌آموزی مدارس دخترانه با حضور پرشور دانش‌آموزان و با هدف ایجاد نشاط و تشویق به فعالیت‌های بدنی در میان جوانان، در فضای پویای بازارچه برگزار شد.

یکی از بخش‌های برجسته این بازارچه، مشارکت کانون فاطمیون بود که با هدف حمایت از جبهه مقاومت، محصولات غذایی خاصی را عرضه کرد و این اقدام علاوه بر ایجاد فضای حمایتی برای مقاومت، روحیه همبستگی و مشارکت اجتماعی را نیز در میان بازدیدکنندگان تقویت کرد.

نرجس نیازمند، رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر، زه‌تابچی معاون فرهنگی شهرداری قم و نادری رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز از این بازارچه بازدید کردند و در این بازدید غرفه‌داران از مسئولین به‌ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به دلیل فراهم آوردن بستر مناسب برای حضور فعال بانوان در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی، تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار