با تذکر کارشناسان میراث فرهنگی قم، ورودی آب‌انبار شاه حمزه که قدمت آن به دوره قاجار می رسد توسط بهره‌بردار آن تخلیه و پاکسازی شد.

بنا بر اعلام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در پی انتشار گزارشی  با عنوان «مرگ تدریجی یک میراث» از وضعیت آب‌انبار امامزاده حمزه (ع) شهر قم در یک از رسانه های استان، کارشناسان میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از بنای تاریخی مذکور بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید کارشناسان میراث‌فرهنگی، با تأکید بر حفظ و معرفی آثار تاریخی به عنوان هویت و پیشینه شهر قم، تذکرات لازم را به منظور حفظ و نگهداری این اثر تاریخی به مسئول و بهره‌بردار آن دادند.

پس از این بازدید، بلافاصله بهره‌بردار وسائل انبارشده موقت در این محل را جمع‌آوری و اقدام به تمیز کردن و پاکسازی محل مذکور کرد.

شایان ذکر است که مالکیت آب‌انبار امامزاده حمزه (ع) با اوقاف و بهره‌بردار آن مؤسسه فرهنگی هنری تبیان است که از این محل برای انجام امور فرهنگی استفاده می‌شود و بهره‌بردار به دنبال آن است که در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، این بنای تاریخی را با حفظ ارزش میراثی و تاریخی آن، به یک نگارخانه تبدیل کند. 

آب‌انبار امامزاده حمزه (ع) مربوط به دوره قاجار در محله آذر، خیابان آیت‌الله طالقانی (آذر)، کوچه امامزاده حمزه (ع) قرار دارد و یکی از آثار تاریخی ثبت‌شده استان قم به شماره ۲۰۲۳۶ در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۸۶ است.

زدودن گرد فراموشی از چهره  آب‌انبار شاه حمزه قم

زدودن گرد فراموشی از چهره  آب‌انبار شاه حمزه قم

زدودن گرد فراموشی از چهره  آب‌انبار شاه حمزه قم

زدودن گرد فراموشی از چهره  آب‌انبار شاه حمزه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار