مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: واحد تجهیزات پزشکی این مرکز درمانی در نیمه نخست امسال موفق به تعمیر و بازچرخانی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تجهیزات پزشکی در این بیمارستان شده است.

 ایمان مهرآئین مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با بیان اینکه در این مرکز درمانی، ۸۰ بخش فعال است، گفت: در این مدت نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ درخواست تعمیرات تجهیزات پزشکی در این مرکز درمانی به ثبت رسیده که تاکنون بیش از ۸۶ درصد دستگاه‌ها تعمیر و بازچرخانی شدند.

او افزود: این اقدام نه تنها به افزایش کارایی و امنیت تجهیزات کمک کرده، بلکه منجر به بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران نیز شده است.

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با بیان اینکه توسعه و مدیریت تجهیزات پزشکی یکی از ارکان اصلی در ارائه خدمات درمانی مدرن است، ادامه داد: واحد تجهیزات پزشکی به‌عنوان اولین گام در مدیریت صحیح و کارآمد تجهیزات، نقشی کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش ایمنی و عمر مفید دستگاه‌ها ایفا می‌کند.

مهرآئین بیان کرد: این واحد با استفاده از نیرو‌های متخصص مهندسی پزشکی و اجرای دقیق اقدامات عملیاتی و مدیریتی، در کاهش هزینه‌ها و بهبود ارائه مراقبت‌های پزشکی تأثیر بسزایی دارد. مدیریت بهینه تجهیزات پزشکی یکی از عوامل اساسی در کاهش هزینه‌های بیمارستان و ارائه خدمات بهتر به بیماران است.

او همچنین با اشاره به مشکلاتی که گاهی در فرآیند تعمیرات پیش می‌آید، تصریح کرد: بعضی از تعمیرات به دلیل محدودیت‌های مالی بیمارستان و تأمین نشدن به موقع قطعات زمان‌بر می‌شود، اما تلاش می‌شود بیشتر تعمیرات در داخل بیمارستان و با استفاده از نیروی متخصص داخلی انجام شود.

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ضمن اشاره به اجرای ۶ دوره آموزشی تخصصی برای پرستاران و دانشجویان مهندسی پزشکی، تاکید کرد: این دوره‌ها با هدف آموزش استفاده از دستگاه‌های جدید و آشنایی با اصول پیشرفته مهندسی پزشکی برگزار شده‌اند و تأثیر قابل توجهی بر ارتقای دانش کادر درمان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار