مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۲۹ مهر ماه شاهد کاهش محسوس دمای هوا در شهرهای شمالی و استان تهران خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  امشب در شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، مازندران و گیلان، بارش پراکنده رخ می‌دهد گفت:  فردا  یکشنبه  بارش‌های پراکنده در مازندران، گیلان، شرق اردبیل و غرب گلستان تداوم دارد. همچنین کاهش محسوس دما از یکشنبه تا پایان هفته برای نیمه شمالی ایران خبر داد.

وی با بیان اینکه  فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی  می شود گفت:  افزایش  وزش با  زمینه  ساز  وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق در جنوب غرب  و دامنه های جنوبی البرز  می شود.

وی  با اشاره به اینکه  روز دوشنبه بارش‌ها در سواحل شمالی ایران و استان اردبیل شدت می‌یابد افزود: علاوه بر این مناطق شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی هم بارندگی دارند.

او یادآور شد: در ارتفاعات شمال آذربایجان شرقی  و ارتفاعات  البرز مرکزی بارش‌ها به شکل برف است. همچنین در روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک است.

او  توضیح داد: سه‌شنبه همچنان در نوار شمالی کشور بارش‌ها تداوم دارد که بارش‌ها در گیلان، غرب مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی در روز سه شنبه شدت بیشتری می‌یابد. هم 

وی با بیان اینکه آب های دریای خزر تا سه شنبه مواج و متلاطم است گفت: در مناطق ساحلی افزایش ارتفاع موج تا یک و نیم متر و در مناطق فراساحل ارتفاع موج به بیش از یک و نیم متر می‌رسد گفت: با توجه به افزایش ارتفاعات موج محدودیت‌هایی را برای فعالیت‌های دریایی ایجاد شده است. 

برچسب ها: هواشناسی، ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار