مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار نارنجی کشاورزی، گفت: کاهش محسوس دمای هوا بین هشت تا ۱۳ درجه سانتیگراد، احتمال یخ‌زدگی و بارش تگرگ، برف و کولاک از مخاطرات در بخش کشاورزی و دامداری این استان تا روز پنجشنبه سوم آبان ۱۴۰۳ است.

مصطفوی گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی از امروز شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی، در غالب نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبار و رعد و برق و احتمال تکرگ، بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در نواحی سردسیر و کوهستانی باد شدید و تندبادهای لحظه‎‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال مخاطرات ناشی از رواناب و سیلاب، بارش تگرگ و برف، وزش باد شدید و تنش‌های دمایی و احتمال رسیدن دما به زیر صفردرجه سانتیگراد و یخ‌زدگی در بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد.

وی تاکید کرد: انجام اقدام‌هایی برای جلوگیری از نفوذ رواناب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به بارش‌های رگباری و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.