شهردار شهرکرد گفت: در صورت عدم برخورد مناسب با یک شهروند و تخلف اداری با فرد خاطی برخورد می‌شود که این امر نشان می‌دهد که نگاه شهرداری شهرکرد به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نگاهی اصلاح محور است.

محمدحسین واحدیان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فرضیه دینی است که هر فردی در هر جایگاهی که باشد باید به این امر توجه و در راستای ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات اقدام کند.

شهردار شهرکرد افزود: فرهنگ مطالبه گری آگاهانه باید رواج پیدا کند و نقد سازنده صورت بگیرد که این امر باعث آشنایی شهروندان با حق و حقوق خود است که این مسئله یکی از رسالت های شهرداری می‌باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط به موضوعات خاصی از جمله حجاب اشاره نمی‌کند، اظهار کرد : امر به معروف و نهی از منکر دو کلمه و اصل ناگسستنی هستند و این امر شامل تکریم ارباب رجوع ، خوش اخلاقی ، حفظ حرمت و جایگاه انسان ها نیز می‌باشد.

واحدیان ادامه داد: در راستای کاهش منکرات و افزایش رفاه، آسایش و امنیت شهروندان اقداماتی در زمینه آرام‌سازی فضای عمومی شهری ازجمله بوستان ها و خیابان ها از باب تأمین روشنایی ، افزایش حضور خانواده در این اماکن، احداث اتاق های مادر و کودک انجام گرفته است.

شهردار شهرکرد گفت: پرونده های بلاتکلیف که خود یک نوع از منکر می‌باشد با موضوعات متفاوتی در شهرداری شهرکرد از حدودا ۲۸ سال قبل تا الآن وجود داشت که شناسایی ، پیگیری و به نتیجه رسیدند.

وی با اشاره به اقدامات و همکاری های لازم بین شهرداری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اضافه کرد: احداث و طراحی سازه ها و نصب بنرهایی در سطح شهر با موضوع فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یا نسبت به جامعه خود بی تفاوت نباشیم باعث ترویج این فرهنگ می‌باشد

شهردار شهرکرد افزود: با برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ساخت ۳ زمین چمن مصنوعی در پارک‌های لاله، تهلیجان و ملت درحال اجرای مراحل اداری می‌باشد که جوانان و نوجوانان می‌توانند از ظرفیت ورزش این مکان‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: پروژه باغ ایرانی برگرفته از سنت معماری اسلامی ایرانی در پارک ملت شهرکرد با هدف حضور بیشتر خانواده‌ها در این مکان و ایجاد رفاه و آسایش آن‌ها در حال اجراست.

واحدیان با اشاره به ساخت فرهنگسرا‌ها یا خانه‌های فرهنگ گفت: در محل‌های آسیب پذیر شهرستان شهرکرد ازجمله منظریه و منطقه غرب شهرکرد مکان‌هایی در راستای آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی شهروندی به جوانان و نوجوانان و کودکان درحال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت حق و حقوق شهروندان ادامه داد: مردم می‌توانند با استفاده از سامانه گویا ۱۳۷ مطالبات و شکایات خود را به شهرداری گزارش دهند که پیگیری‌ها انجام شده و پیرو گزارشات دریافتی، جلسات هفتگی درخصوص این موضوعات برگزار و این پیگیری‌ها شنیده و در راستای حل آن‌ها اقدام سریع و به موقعی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار