مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال ۵ هزار تن قزل آلا به بازار‌های هدف صادر شده است.

آرش نبی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت قزل‌آلا در سه ماه اخیر خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۵۵ هزارتومان و سالمون ۱۷۵ هزارتومان است که در عمده فروشی‌های تهران قزل‌آلا با نرخ ۱۶۵ هزارتومان و سالمون ۱۸۵ هزارتومان عرضه می شود.

به گفته او، با وجود بلاتکلیفی واردات و تخصیص ارز، امسال ۳۰ تا ۳۵ درصد واردات تخم چشم زده کاهش یافته است که اگر امکان جایگزینی با تولید داخل وجود نداشته باشد، حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزارتن تولید قزل آلا کاهش می‌یابد.

نبی زاده ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزارتن برسد، درحالیکه پتانسیل تولید ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتن قزل آلا در کشور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با بیان اینکه ایران جزء ۵ تولیدکننده نخست قزل آلا در دنیا محسوب می شود، افزود: با توجه به آنکه چینی ها وارد حوزه تولید شدند، از این رو نگران جایگزینی رقبا در بازارهای هدف هستیم.

او درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال ۵ هزارتن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به ۱۰ تا ۱۲ هزارتن برسد.

نبی زاده گفت: تاکنون واردات تیلاپیا به کشور انجام نشده است و پیش بینی می شود که دولت برای تنظیم بازار اقدام به واردات کند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار