فرستاده صلح سازمان ملل در غرب آسیا تداوم حملات اشغالگران در شمال غزه را محکوم و تاکید کرد که جنگ باید پایان یابد.  

تور ونسلند، فرستاده صلح سازمان ملل در غرب آسیا در بیانیه‌ای پیرامون حملات شدید صهیونیست‌ها در شمال غزه، گفت: «کابوس غزه در حال تشدید است. صحنه‌های وحشتناکی در شمال غزه دیده می‌شود و در همین حال حملات بی‌امان (رژیم) اسرائیل ادامه دارد و بحران انسانی غزه در حال بدتر شدن است».  

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، در این بیانیه آمده است: «من تداوم حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنم. این جنگ باید پایان یابد، اسرا باید آزاد شوند، آوارگی فلسطینیان متوقف شود و غیرنظامیان در هر جایی حضور دارند از آنان محافظت شود. کمک‌های بشردوستانه نیز باید بدون هیچ مانعی ارائه شود».  

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته حملات خود علیه شمال نوار غزه را تشدید کرده و بسیاری از مناطق را محاصره کرده است. مقامات فلسطینی می‌گویند طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۷ نفر به شهادت رسیده و به دلیل شمار بالای مجروحان و کمبود امکانات، بخش بهداشت در شمال این باریکه در حال سقوط است.  

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این حملات گفت که رژیم اشغالگر ۴۰۰ هزار فلسطینی را در شمال غزه محاصره کرده و هدف آن این است که هرگونه حیاتی را در این منطقه از بین ببرد. این جنبش می‌گوید که اشغالگران عمدا بیمارستان‌ها را بمباران کرده و مردم را در خیابان و چادرهای‌شان به شهادت می‌رسانند.  

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس نیز روز گذشته اعلام کرد که در دو هفته گذشته هیچ یک از کاروان‌های کمکی اجازه ورود به شمال غزه را پیدا نکرده‌اند و تمامی اخبار منتشر شده در این خصوص توسط رژیم صهیونیستی «جعلی» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار