ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از کسب رتبه اول گمرک خسروی در بین مرز‌های ۶ گانه اربعینی برای خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در آیین تجلیل از خادمان اربعین در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در مرز خسروی با حضور امام جمعه قصرشیرین و جمعی از کارکنان گمرک، افزود: ۱۱۴ نفر از کارکنان گمرکات این استان با حضور شبانه روزی در پایانه مرزی خسروی در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی کردند.

وی با بیان اینکه کسب رتبه اول گمرک خسروی در بین مرز‌های ۶ گانه اربعینی تردد زائران یک افتخار بزرگی برای استان کرمانشاه است، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک در کنار سایر دستگاه‌های مختلف برای خدمات رسانی به زوار به صورت جهادی و شبانه روزی پای کار بودند که در کنار کارکنان گمرکی ما، همکاری شرکت انبار‌های عمومی، تعاونی گمرک و مبین انتظام نیز قابل قدردانی است.

عباس‌زاده با بیان اینکه تشریفات کالای همراه مسافر برای حدود ۹۰۰ هزار زائر در ایام اربعین انجام شد، گفت: همچنین در این ایام تشریفات گمرکی برای یک هزار و ۵۶۰ دستگاه کامیون مواکب انجام شد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالا‌های مواکب را قند و شکر، روغن، برنج و لوازم یک بار مصرف عنوان کرد و گفت: خدمت به زائران اربعین حسینی یک توفیق و سعادت بزرگی است که همکاران ما در استان کرمانشاه مفتخر به انجام آن هستند.

امام جمعه قصرشیرین هم در این مراسم با بیان اینکه قصرشیرین ظرفیت طلایی برای پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه است، گفت: این شهرستان دارای سه مرز مهم تجاری مهم است که برگزاری کنگره بزرگ اربعین و افتخار میزبانی زائران در مرز خسروی یک افتخار بزرگی برای این منطقه است و از این رو توسعه و تقویت زیرساخت‌های آن نیز ضروری است.

حجت الاسلام صادق صالحی با اشاره به موقعیت مهم و راهبردی قصرشیرین در کشور، افزود: چشم انداز این منطقه نیز باید ملی باشد، اربعین یک ظرفیت مهم معنوی و در کنار آن برکات مادی دارد و از این رو باید شرایط برای میزبانی زائران اربعین حسینی روز به روز مطلوب‌تر شود.

در پایان این مراسم از خادمان اربعین حسینی در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تجلیل شد.

همچنین امروز عملیات اجرایی ساخت منازل سازمانی گمرک در قصرشیرین با ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی در مراسمی با حضور مسوولان آغاز شد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه در این مراسم گفت: این پروژه در یک بلوک سه طبقه و در مساحت یک هزار متر و زیربنای سه هزار متر مربع احداث می‌شود.

عباس‌زاده افزود: پیش بینی می‌شود این پروژه در مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.