مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: باغ موزه و عمارت جهانی اکبریه بیرجند جزو مجموعه‌های فاخر کشور است، اما کمتر شناخته شده و صندوق برای معرفی این اثر تاریخی و مهم استان اعلام آمادگی می‌کند.

شهاب طلایی شکری مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور درحاشیه بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: خراسان جنوبی استانی غنی و دارای سابقه تاریخی اعم از شخصیت‌های ملی، ادبی و تاریخی است.

وی ادامه داد: این در حالیست که جاذبه‌های تاریخ و فرهنگی این استان برای کل ایران شناخته نشده است لذا برای معرفی و تبلیغ بیشتر این استان در موضوعات مختلف همکاری می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور نمی‌دانند چنین مجموعه‌ای با این زیبایی و روایتگری خوب در این استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با سفر به خراسان جنوبی در صدد آن است تا بنا‌هایی که قابلیت واگذاری به مردم دارد را شناسایی کرده و سرمایه‌گذار جذب کند.

طلایی شکری ادامه داد: برای رویداد‌هایی که قرار است در نیمه دوم سال جاری در دولت چهاردهم در استان یا مراکز نمایشگاهی دیگر استان برگزار شود همفکری و کار اجرایی انجام خواهیم داد.

وی عنوان کرد: صندوق حمایت‌های مادی و معنوی خود را از رویداد‌های این استان برای توسعه و ترویج برند استان و معرفی جاذبه‌های گردشگری انجام خواهد داد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: رسالت ما در صندوق این است که در دولت چهاردهم و وفاق ملی مناطق کمتر شناخته شده را با استفاده از ظرفیت‌هایی که داریم معرفی کنیم.

وی افزود: به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم تا این استان را برای برگزاری رویدادها، حضور در نمایشگاه‌ها و مشارکت در جشنواره‌ها حمایت کنیم تا زمینه معرفی بیشتر استان فراهم شود.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور امشب با سفر به خراسان جنوبی از دهکده گردشگری بادامشک بیرجند بازدید می‌کند.

طلایی شکری همچنین در سفر دو روزه به این استان، فردا از بافت تاریخی بیرجند و باغ و عمارت تاریخی رحیم آباد بیرجند بازدید می‌کند و در نشست تحصصی واگذاری بنا‌های تاریحی استان به سرمایه‌گذاران و فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز شرکت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار