برای نخستین بار در کشور رشته «مطالعات عدالت اجتماعی» در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه باقرالعلوم قم راه اندازی شد.

برای اولین بار در کشور رشته «مطالعات عدالت اجتماعی» به همت کارگروه عدالت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از عدالت پژوهان در مقطع کارشناسی ارشد طراحی و در وزارت علوم به تصویب رسید.

پس از بیانات مقام معظم رهبری در دومین نشست راهبردی (اردیبهشت سال ۱۳۹۰) و تأکید ایشان بر تدوین رشته عدالت و همچنین نیاز شدید مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی به این رشته، کارگروه عدالت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه باقر العلوم (ع) قم، این کار را در دستور کار خود قرار دادند و رشته کارشناسی ارشد مطالعات عدالت اجتماعی به تصویب رسید.

رشته مطالعات عدالت اجتماعی در ۳۲ واحد با سرفصل‌هایی از جمله؛ «نظریه‌های عدالت اسلامی»، «نظریه‌های عدالت غربی»، «چیستی عدالت»، «مفاهیم عدالت»، «مبانی عدالت»، «جنبش‌های عدالت خواهی»، «سیاست‌های رفاهی»، «جامعه شناسی طبقه» و. به حول قوه الهی در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در دانشگاه باقر العلوم (ع) قم اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود، رشته عدالت اجتماعی می‌تواند افراد مستعد و علاقمند به مسأله عدالت را برای کنشگری‌های نظری و عملی در حل مسأله عدالت اجتماعی آماده کند. همچنین کارگروه عدالت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه باقر العلوم (ع) در صدد طراحی رشته عدالت در مقطع دکتری نیز می‌باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار