مکمل‌های بدنسازی قاچاق توقیف و یک قصابی متخلف در فارس تعطیل شد.

در بازرسی بازرسان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، از فروشگاه‌های عرضه مکمل‌های بدنسازی و قصابی‌ها در استان فارس، مکمل‌های بدنسازی قاچاق توقیف و یک قصابی متخلف تعطیل شد.

توقیف مکمل‌های بدنسازی قاچاق در مرودشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت از کشف و توقیف مکمل‌های بدنسازی از سوی بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بازرسان غذا و دارو و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مرودشت خبر داد.

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با اشاره به کشف و توقیف مکمل‌های بدنسازی، اظهار کرد: بازرسان معاونت غذا و دارو در بازدید مشترک با بازرسان بهداشت محیط و دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان با تشدید اقدامات کنترلی هدفمند، از فروشگاه‌های عرضه مکمل‌های بدنسازی در شهرستان مرودشت پودر‌های بدنسازی قاچاق و سلامت محور به ارزش یک میلیارد ریال کشف و توقیف کردند.

او افزود: بازرسان شبکه بهداشت و درمان پس از هماهنگی با مقام قضایی، در بازرسی از فروشگاه‌ها موفق شدند ۱۲۶ نوع پودر بدنسازی قاچاق کشف و توقیف کنند و با تشکیل پرونده، متخلفان برای گذراندن مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

کریمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش مکمل‌های بدنسازی قاچاق را بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: تقلب و قاچاق در زمینه مکمل‌های ورزشی که به نام برند‌های معروف به فروش می‌رسد، برای سلامت زیان آور است.

او گفت: بیشتر این مکمل‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی با مواد نامشخص و آسیب زا تولید می‌شوند که می‌تواند سلامت ورزشکاران را به خطر بیندازد؛ بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تهیه دارو، مکمل و دارو‌های گیاهی و سنتی داروخانه است، در غیر این صورت هیچ تضمینی در مورد سلامت فرآورده‌های خریداری شده، وجود ندارد.

تعطیلی یک قصابی در شهرک صفی خانی روستای بکان اقلید

در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت اقلید، یک قصابی به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرک صفی خانی روستای بکان، تعطیل شد.

اکبر نوربخش رئیس مرکز بهداشت شهرستان اقلید اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت در جهت اجرای قوانین بهداشتی و با هدف ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه، در بازدید از قصابی‌های شهرک صفی خانی روستای بکان از توابع شهرستان اقلید، یک واحد متخلف بهداشتی را تعطیل کردند.

او گفت: با توجه به اینکه بر اساس مقررات، کشتار و توزیع گوشت بدون نظارت و تائید اداره دامپزشکی تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، صاحبان واحد‌های توزیع مواد پروتئینی خام در صورت توزیع مواد پروتئینی خام خارج از چرخه کشتار و توزیع مورد تائید اداره دامپزشکی، مرتکب تخلف شده و با آن‌ها بر اساس مقررات برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار