روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نوشت که شیوه شهادت یحیی سنوار موجب محبوبیت هرچه بیشتر او شد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی به شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پرداخت و نوشت: شیوه شهادت یحیی سنوار موجب محبوبیت هرچه بیشتر او شد.

وال‌استریت‌ژورنال افزود: شیوه شهادت سنوار باعث شد تا بسیاری از فلسطینی‌ها و عرب‌ها در مواضع خود در قبال او بازنگری کنند.همچنین همین مساله موجب شد تا بسیاری از دولت‌ها به سبب واکنش‌های خود در شرایطی سخت و بحرانی قرار گیرند.

 یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفت.

عصر پنجشنبه ۲۶ مهر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که در بمباران منطقه‌ای از غزه، یحیی سنوار را به شهادت رسانده است. روز جمعه ۲۷ مهر ماه خبر شهادت سنوار از سوی حماس رسما اعلام شد.

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده در سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر توده صهیونیست‌ها استفاده کرد.

برچسب ها: یحیی سنوار ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
مقاومت یعنی یحیی سنوار
Germany
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
اسطوره زندگی کرد و اسطوره هم شهید شد
این روش مقاومت است و تا ابد مقاومت پایدار خواهد بود
هزاران مثل سنوار در غزه تربیت شدند که
منتظریند ...جایگزین این نخبه جنگی و ادبی شوند
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۰:۳۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
اسرائیل اشتباه کرد فیلم شهادتش را پخش کرد حتی موقع شهادت هم اویهت خود را حفظ کرده آقا منش به استقبال مرگ میرود و می‌خواست اسیر نشود
Germany
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
روح این نخبه ادبیاتی و جنگی شاد و قرین نعمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
خداوند این مرد مبارز غیور را با شهیدان کربلا محشور کند انشالله خون بر شمشیر پیروز میشود و فلسطین آزاد می‌گردد
Italy
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
طرف داشت فرار میکرد سمت مصر..محبوبیت چی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
بابا شماها چقدر بی وجودین، اگه خواست فرار کنه که چند سال قبل فرار می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
ایشان مردانه و در وسط میدان مقاومت کرد و عزتمندانه مانند مولایش امام حسین علیه السلام با تن زخمی و زبانی تشنه شهید شد. بنده به شخصه بعد از دیدن نحوه شهادت این مرد غیور به شدت عاشق ایشان شدم و قصد دارم ایشان را الگوی خود قرار دهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
مرگ بر هرچی منافق کافره.خودفروخته چقدر خودتو فروختی؟
آخرین اخبار