رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: شهید سنوار نشان داد که یک مبارز واقعی تا آخرین نفس برای احقاق حقوق مردم خود در مقابل ظالم ایستادگی می‌کند.

محمود واعظی، قائم‌مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر قدس در یک باتلاق چندوجهی گیر کرده است و برای موفقیت و دستاوردسازی به هر ریسمانی چنگ می‌زند.

واعظی ادامه داد: علی‌رغم هزینه‌های گزاف مادی و معنوی توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان آنها، اهداف مخرب ترسیم شده توسط توطئه‌گران صهیونیست از جمله ایجاد اغتشاش گسترده در منطقه به جهت ضربه به منافع ملی ایران، تقویت روابط با اعراب، اشغال اراضی بیشتر در غزه و ایجاد درگیری مستقیم میان آمریکا و کشورمان محقق نشد.

وزیر ارتباطات دولت یازدهم در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این توهم بود که ظرف چند هفته به همه اهداف خود خواهد رسید، اما می‌بینیم که با گذشت بیش از یک‌سال، علی‌رغم هزینه‌های گزاف مادی و معنوی به اهداف ترسیمی خود نرسیده است. حفظ امنیت برای این رژیم اهمیت حیاتی دارد و در یک سال گذشته به دلیل ناامنی بخشی از ساکنان مرزی آواره شدند و مهاجرت به کشور‌های دیگر افزایش یافته است. رژیم نتوانسته از امنیت خود صیانت کند و از سوی دیگر با همه وعده‌ها و تلاش‌ها نیز نتوانست اسرای صهیونیست را آزاد کند. 

او افزود: نتیجه عملکرد مشمئز‌کننده این رژیم ضدبشری، ویرانی غزه و بخشی از جنوب لبنان و نسل‌کشی وحشتناک حدود پنجاه هزار کودک، زن و مرد پیر و جوان بوده است. با این‌حال همچنان مقاومت پا برجاست و پرانگیزه به هدف مقدس خود یعنی استیفای حق ارضی و مدنی فلسطینیان می‌پردازد. 

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: به خیال خام مسئولین رژیم صهیونیستی، به مجرد به شهادت رساندن فرماندهان نظامی حزب‌الله و در رأس آن شهید سیدحسن نصرالله، موفقیتی قطعی نصیبشان خواهد شد و جنگ غزه به نفع صهیونیست‌ها پایان خواهد یافت؛ اما در کمال حیرت، با رشادت رزمندگان حزب‌الله، اهداف شوم‌شان محقق نشد و طی دو هفته گذشته تعداد زیادی از صهیونیست‌ها کشته و مجروح شدند و در برخی مناطق نیز محکوم به عقب نشینی گردیدند. 

واعظی همچنین تصریح کرد: رژیم نامشروع اشغالگر قدس از هر ابزاری در جهت ایجاد خفقان و سانسور استفاده می‌کند تا افکار عمومی دنیا و حتی مردم خود را گمراه و اذهان را به شکل مخرب و وارونه به سمت تبلیغات سوء مدنظر خود منحرف نماید، اما علی‌رغم دست و پا زدن‌های غیرموثر، امروزه علاوه بر مردمان کشور‌های اسلامی، مردمان حق‌طلب کشور‌های غیراسلامی نیز این رژیم را "قاتل" قلمداد کرده و علیه جنایات آنها تظاهرات می‌کنند. 

او یادآور شد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک گروه تبهکار ناکام، به هر روش غیراخلاقی متوسل می‌شود تا یک راه برون‌رفت از اقیانوس خون خودساخته بیابد تا به طور کامل غرق نشود.

 سرپرست سابق نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که چرا رژیم صهیونیستی دست از راهبرد ترور برنمی‌دارد، گفت: حیات و ممات دستگاه نسل‌کشی صهیونیستی در ۷۰ سال گذشته با کشتار و ترور عجین بوده است و با اخلاق و منطق هیچ‌گونه نزدیکی ندارد. به عبارتی می‌توان گفت که بنیان اندیشه‌ای این دسته تبهکار، ترور و قتل نفس بی‌گناهان در راستای توسعه‌طلبی‌های مخرب بوده است. 

واعظی افزود: به واسطه حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و غرب گردن‌کشی و گستاخی جنایتکاران صهیونیست به حدی رسیده که حتی قطعنامه‌های سازمان ملل را قبول ندارند و بدان پایبند نیستند. 

او درباره شهادت یحیی سنوار عنوان کرد: اندیشه، مکتب و عقیده را نمی‌توان با قتل عام یا ترور از صفحه روزگار حذف کرد. پس از شهادت یحیی سنوار، رهبران جدیدی بروز و ظهور می‌کنند. در تقابل با اهداف سوء رژیم جنایتکار، ریخته شدن این خون‌ها باعث می‌شود تا همواره مکتب مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم زنده و پایدار بماند و شهدای مکتب، سرمشق مجاهدان آینده می‌شوند و آنان با انگیزه‌ای دوچندان به راه مقدس خود یعنی استیفای حقوق ارضی و شهروندی فلسطینیان ادامه می‌دهند.

واعظی همچنین درباره نقش شهید سنوار در طوفان‌الاقصی اظهار داشت: شهید سنوار از رهبرانی بود که در طراحی‌های نظامی حماس، نقش برجسته‌ای داشت و از همه مهم‌تر با وجود حجم گسترده تبلیغات خلاف واقع علیه خود، همواره در کنار مردم ایستاد. 

او خاطرنشان کرد: به لطف تکنولوژی، بشر و تاریخ شاهدند که شهید عزیز یحیی سنوار تا آخرین نفس برای احقاق حقوق مردم و کشور خود در برابر ظالمان مقاومت کرد و این شهید به مبارزین مکتب مقاومت درس مقاومت داد؛ به شکلی که اگر بر عقاید حق خود بایستید، یقینا پیروز خواهید شد. 

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه ابراز داشت: به زعم بنده، نوع زندگی و شرح شهادت یحیی سنوار درس مهمی بود. تاریخ فراموش نمی‌کند که شهید معزز، ۲۲ سال از عمر شیرین خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها گذراند و انواع قساوت‌ها را تحمل کرد و به مجرد آزادی از بند رژیم صهیونیستی، به طور جدی تا لحظه شهادت به ادامه مبارزه علیه رژیم کودک‌کش پرداخت. 

واعظی یادآور شد: شهید سنوار حتی آن زمان که به دلیل جراحات زیاد هیچ توانی نداشت و از ناحیه دست آسیب جدی دیده بود، باز هم سعی داشت تا علیه پهپاد متجاوز عکس‌العمل نشان دهد. معنای اقدام دلیرانه شهید سنوار این بود که یک مبارز لایق، تا آخرین نفس حیات خود در مقابل ظلم و ظالم ایستادگی می‌کند و به نسل بعد خود درس شجاعت، غیرت و شرافت می‌دهد. 

او همچنین در انتها درباره آینده محور مقاومت گفت: مطابق آموزه‌های دینی و درس‌های تاریخ، نماد و اندیشه مقاومت و جهاد همواره زنده خواهد ماند و این مسأله هرگز حذف‌شدنی نیست و ناظر به اقیانوس خونی که رژیم جنایتکار صهیونیستی در سال‌های متمادی گذشته به ویژه یک سال اخیر برای مردم بی‌دفاع غزه به راه انداخته، یقینا تقاص در انتظارشان خواهد بود.

خبرنگار: مهسا حنیفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار