رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته (هایتک) کرمان گفت: ۳۰۰ شرکت در پارک هایتک مستقر هستند و در مجموع اشتغالزایی این پارک تا کنون ۴ هزار نفر است.

 فرشید کی نیا با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: پارک هایتک توانسته است با دارا بودن ۳۰۰ شرکت فعال و بودجه سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومانی ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کند.

به گفته وی تا کنون تعداد ۴۰۰ محصول از سوی شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک در سامانه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ثبت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک به صدور مجوز برای پارک علم و فناوری دوم در استان کرمان اشاره کرد و خواستار تخصیص بودجه قابل توجه برای هر ۲ پارک استان کرمان شد.

وی با اشاره به دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سفر به کرمان و تقدیر از دعوت کنندگان کمیسیون؛ خواستار اختصاص ردیف‌های مستقل بودجه برای پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و پارک استان شد تا منجر به فعالیت و توانمندی بیشتر این ۲ پارک گردد.

کی نیا تصریح کرد: چشم انداز تاسیس یک هزار شرکت دانش بنیان برای استان کرمان در نظر گرفته شده است و با اختصاص بودجه کافی و مستقل به پارک‌های علم و فناوری استان و همکاری با پارک سلامت دانشگاه علوم پزشکی این امر قابل تحقق است.

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار