فواد جاودان تهیه‌کننده «جشن هنر» گفت:  این فیلم پر هزینه‌ بود و در حوزه فیلم کوتاه، آثاری از این دست که فانتزی و کمدی باشند، بسیار کم است.

فیلم کوتاه «جشن هنر» به کارگردانی علی توکلی که در باشگاه رویاد و انجمن سینمای جوانان ایران تهیه‌ شده است کهدر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

 این فیلم، قصه‌ای در چندین دهه قبل را روایت می‌کند که گروه نمایش چینی برای اجرا به ایران آمده‌اند. فواد جاودان به همراه مهاجر توحیدپرست تهیه‌کنندگی «جشن هنر» را برعهده دارند.

فواد جاودان درباره این اثر کوتاه توضیح داد: زمانی که فیلمنامه «جشن هنر» را خواندم، برایم جذابیت زیادی داشت. در واقع، این اثر با کارهای قبلی ما و کارگردان تفاوت بسیاری دارد و باید بگویم که تاکنون ساخت اثری تاریخی را در این شکل و شمایل تجربه نکرده‌ بودیم. 

وی افزود: در زمان پیش‌تولید، با طراح صحنه‌های مختلف صحبت کردیم و در نهایت به جمع‌بندی رسیدیم. حدود یک ماه پیش‌تولید «جشن هنر» زمان برد و به نوعی، روزهای پر از استرسی را گذراندیم تا به تولید و خروجی برسیم. اکنون که نتیجه آن همه تلاش و زحمت گروه و عوامل را می‌بینم، خداوند را شاکر هستم که «جشن هنر» خروجی بسیار خوبی داشته و به شخصه این فیلم را بسیار دوست دارم. 

این تهیه‌کننده با اشاره به شیوه تولید و سرمایه‌گذاری این اثر خاطر نشان کرد: «جشن هنر» فیلم پر هزینه‌ای بود و برای این که خروجی خوبی در بیاید، ناچار بودیم که کارها تا به نحو احسن انجام دهیم. البته بخش قابل توجهی از سرمایه را از انجمن سینمای جوانان ایران و باشگاه رویاد دریافت کردیم و کمک خوبی برای ما بود. بخشی از هزینه‌های تولید را هم به همراه مهاجر توحیدپرست باید به صورت شخصی سرمایه‌گذاری می‌کردیم. 

وی ادامه داد: «جشن هنر» سومین همکاری من و مهاجر توحیدپرست پس از فیلم‌های «مامور خرید» و «بازسازی» در بخش تهیه‌کنندگی است. تجربه کارهای قبلی باعث شده بود که در زمینه همکاری‌مان در بخش تولید به شناخت و تقسیم وظایفی برسیم که همین امر منجر شد تا هماهنگی‌ها در «جشن هنر» خوب پیش رود. در کل، کارهای اجرای را به طور معمول، آقای توحیدپرست انجام می‌دهد و امور هماهنگی‌های مالی و... برعهده من بود. 

جاودان درباره نقط عطف فیلم کوتاه «جشن هنر» بیان کرد: طی این چند سالی که در حوزه فیلم کوتاه به عنوان تهیه‌کنند فعالیت می‌کنم، آثاری همچون «جشن هنر» که فضایی فانتزی و کمدی بسیار کم دیده می‌شود؛ زیرا تولید آن ریسک دارد و هر کسی سمت ساختش نمی‌رود. به همین دلیل، نقط عطف «جشن هنر» را هم در همین موضوع می‌دانم که دنیای فانتزی و کمدی استانداردی دارد. 

این تهیه‌کننده در پایان پیش‌بینی خودش را از جشنواره امسال گفت: سال گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خیلی خوب برگزار شد و فکر می‌کنم امسال هم به همین نحو باشد. احتمال می‌دهم در این دوره از جشنواره، «جشن هنر» در بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، فیلمبرداری و بازی فرزانه میدانی دیده خواهد شد. 

عوامل «جشن هنر» عبارتند از نویسندگان: علی توکلی و آرش رواده، مجری طرح: داوود توحیدپرست، مدیر فیلمبرداری: علی حسین‌زاده، صدابردار و طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت، طراح گریم: امید گل‌زاده، آهنگساز: پیام آزادی، تدوین: پیام رفیعی، طراح صحنه: آرمان میربابایی، طراح لباس: فاطمه صفری‌زاده، منشی صحنه: معصومه موسوی، عکاس: امیر عابدی، مدیر تولید: داوود ناظمی، اصلاح رنگ و نور: علی شعبانی، مدیر صحنه: حمیدرضا حسین‌پور، طراح لوگو و پوستر: مژگان سرلک، مدیر روابط عمومی: علی سلمان‌زاده، سرمایه‌گذاران: فواد جاودان، مهاجر توحیدپرست.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار