سناتور بومی استرالیایی پس از سخنرانی چارلز سوم در پارلمان این کشور روز دوشنبه شعار‌هایی علیه حکومت انگلیس سر داد.

لیدیا تورپ، سناتور بومی استرالیا پس از سخنرانی چارلز سوم، پادشاه انگلیس در پارلمان این کشور روز دوشنبه شعار‌هایی علیه حکومت انگلیس سر داد.

براساس گزارش آر تی، تورپ در کلماتی شجاعانه پس از سخنرانی چارلز سوم در طی مراسمی که در مجلس پارلمان در کانبرا برگزار شد، حدود یک دقیقه تکرار کرد: سرزمین ما را به ما بازگردانید!

او با انتقاد از آنچه او به عنوان نسل کشی مردم بومی به دست استعمارگران اروپایی توصیف کرد، تورپ که به خاطر سخنرانی‌های آتشین و مواضع ضد سلطنتی اش شناخته شده است، افزود: این سرزمین شما نیست و شما به آن تعلق ندارید. 

استرالیا حدود ۱۰۰ سال مستعمره انگلیس بود که طی آن هزاران نفر از مردم بومی کشته شدند و کل جوامع آن آواره شدند. این کشور در سال ۱۹۰۱ مستقل شد، بدون اینکه به جمهوری تبدیل شود. پادشاه انگلیس همچنان در استرالیا رئیس دولت است.

سو لاینز، رئیس سنا در آن زمان مجبور شد رو به تورپ رو کند و بگوید:  سناتور تورپ، سناتور ترپ، شما باید به سوگند یاد شد، عمل کنید همانطور که روی کاغذ نوشته شده است. (سناتورهای استرالیا در ابتدای کار سوگند می خورند به ملکه یا پادشاه انگلیس خدمت کنند.)

شایان ذکر است که در سال ۲۰۲۳، استرالیایی‌ها با اکثریت آرا به اقداماتی برای به رسمیت شناختن بومیان در قانون اساسی و ایجاد یک شورای مشورتی بومی رای دادند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار