مالکی گفت: ۵۰ درصد هزینه تامین مسکن بازماندگان معدن طبس توسط دولت پرداخت می‌شود و اقساط ماهانه این واحدها در سال سوم آغاز خواهد شد.

«ارسلان مالکی» با بیان اینکه تامین نیمی از واحد‌های مسکونی جانباختگان حادثه طبس را دولت پذیرفته است، افزود: مقرر شده است تا در یک ماه آینده واحد‌های مسکونی ۵۲ خانوار جانباختگان حادثه طبس به بازماندگان آنان به شکل ویلایی و آپارتمانی تحویل شود.

هیچ اقساطی در ۲ سال نخست از خانواده‌ها اخذ نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در تامین مسکن جانباختگان حادثه طبس ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته و اعمال کرده است، توضیح داد: مقرر شده تا خانواده‌ها در واحد‌های مسکونی سکونت یابند و در ۲ سال نخست اقساطی از این خانوار‌ها اخذ نمی‌شود.

مالکی ادامه‌داد: تامین مالی این واحد‌ها به شکل اقساط ۲۰ ساله از خانواده‌ها دریافت می‌شود و پرداخت آن نیز به شکل پلکانی است، همچنین این واحد‌ها به شکل ویلایی و آپارتمانی تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان‌داشت: اقساط واحد‌های مسکونی حادثه معدن طبس در ۲ سال نخست پرداخت نمی‌شود و این خانواده‌ها از سال سوم اقساط کمتر از ۲ میلیون تومان را پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقساط ماهانه ۲ میلیون تومان آن هم در سال سوم برای خانوار‌ها قابل پرداخت است و برخی شبهات که گفته می‌شود سود تسهیلات بالاست و خانوار‌ها امکان پرداخت آنها را ندارند، با واقعیت موجود سازگاری ندارد.

مالکی توضیح داد: مقرر شده است تا واحد‌ها حداکثر تا یک ماه آینده به بازماندگان و خانواده‌های ۵۲ جان باخته معدن طبس تحویل شود.

گفتنی است، حادثه معدن طبس یکی از پرتلفات‌ترین حوادث مربوط به معادن در ایران بود که در ۳۱ شهریور امسال در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ «معدن جوی» طبس رخ داد. این حادثه ناشی از نشت گاز متان بود که منجر به انفجار در بلوک C این معدن شد. در زمان وقوع انفجار، بیش از ۱۷ نفر از کارگران در محل حضور داشتند و این حادثه در حدود ساعت ۲۱ به وقوع پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار