مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی گفت: مطابق تکلیف قانونی در برنامه هفتم، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.

نیک محمد بلوچ زهی مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری USO  با بیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بر اساس دو اصل «تکلیف قانونی» و تحقق «عدالت ارتباطی» از جمله اولویت‌های وزارت ارتباطات در این دوره است، گفت: ۳۹ هزار و ۶۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد و بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، حدود ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده در سراسر کشور تا پایان برنامه هفتم پیشرفت به این شبکه متصل می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی لازم برای تحقق تکالیف قانونی و دستیابی به اهداف تعیین شده به سرعت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در اولین اقدام پس از آغاز به کار دولت چهاردهم و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضعیت اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات مورد بررسی قرارگرفت و روستا‌های نیازمند ارتقای کیفیت و فاقد هرگونه دسترسی شناسایی شد.

به گفته مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی، حدود هفت هزار روستا در دستور کار اپراتور‌های سیار بوده و بیش از سه هزار روستای جدید نیز شناسایی و در فرآیند کاری این مجری قرار گرفتند. 

بلوچ زهی با اشاره به اینکه بخشی از روستا‌های مذکور فاقد پوشش بوده و مابقی روستا‌ها نیز از پوشش مطلوبی برخوردار نیستند، توضیح داد که با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بهبود کیفیت دسترسی به خدمات، تمامی این روستا‌ها در برنامه‌های توسعه‌ای این وزارت در دوره جدید قرار دارد.

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی همچنین اشاره کرد که به دلیل اینکه اغلب روستا‌های باقیمانده در مناطق دورافتاده و صعب العبور قرار دارند برای ایجاد و یا بهبود پوشش، علاوه بر مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، نیازمند تامین اعتبار مازاد به منظور ایجاد جاده دسترسی، احداث شبکه برق و همچنین زیرساخت‌های شبکه انتقال است که همین عوامل سرعت اجرای پروژه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار