دبیرکل جنبش العهد عراق گفت: شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خط بطلانی بر ادعا‌های دروغین رژیم صهیونیستی کشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری، دبیرکل جنبش العهد عراق در حاشیه مراسم یادواره شهدای طلبه مقاومت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، اظهار داشت: در رابطه با شهادت یحیی سنوار، فرمانده جهادی بزرگ مقاومت فلسطین باید بگوییم که رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در حال ترویج این ادعای دروغین بود که این فرمانده در تونل‌های نوار غزه و در کنار اسرای صهیونیست است و هیچ ارتباطی با رزمندگان مقاومت و ملت فلسطین در نوار غزه ندارد.

وی افزود: اما شهادت وی به این شکل و حضور او در خط مقدم جنگ در حالی که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بود، نشان داد که رهبری حماس در کنار رزمندگان خود ایستاده و دوشادوش آنها می‌جنگد و شهادت یحیی سنوار مانند دیگر رزمندگان مقاومت بر روی زمین و در حالی که سلاح به دست داشت مهر تاییدی بر این مسئله بود.

وی تاکید کرد: یحیی سنوار رهبر حماس بود، اما در خط مقدم جبهه مانند دیگر رزمندگان به شهادت رسید. شهادت سنوار و همچنین شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، اسماعیل هنیه، حاج عباس نیلفروشان و دیگر شهدا یک روحیه و محرک اضافی برای رزمندگان مقاومت است. دشمنان به رهبری رژیم اشغالگر و آمریکا گمان می‌کنند که با ترور یک فرمانده و یا رهبر، رزمندگان مقاومت از مواضع خود عقب نشینی می‌کنند، اما باید بگوییم که آنها دچار توهم شده‌اند؛ چرا که هرگاه فرمانده‌ای به شهادت می‌رسد، فرمانده دیگری جایگزین او می‌شود.

شیخ الحیدری ادامه داد: ما و تمامی رزمندگان مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و دیگر مناطق به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، یحیی سنوار و دیگر شهدا با ولی امر مسلمین امام سید علی خامنه‌ای تجدید میثاق می‌کنیم که جان بر کف به مسیر حمایت از حق مظلومان و آزادسازی فلسطین اشغالی از چنگ اشغالگران صهیونیست ادامه دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به خواست خداوند متعال ما به زودی در مسجد الاقصی نمازمان را برپا می‌کنیم، دشمنان این را دور می‌بینند، اما این هدف برای ما نزدیک است.

گفتنی است؛ ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسانده است.

در همین راستا، «خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود و بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار