فیلم خرس کشی در آمل آرشیوی بود و فرد منتشر کننده بدنبال جذب مخاطب اینکار را کرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، گفت: فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که کشته شدن دو قلاده خرس را نشان می‌داد، مربوط به فروردین ماه امسال بود که توسط یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شده بود.

علی محمد دعاگو افزود: اصل تلف شدن دو قلاه خرس توله و مادرش در جنگل‌های اندرزکوه دهستان چلاو آمل درست است، اما این اتفاق مربوط به فروردین امسال است که فیلم توسط یکی از طبیعت گرد‌ها ضبط و پس از صداگذاری روی فیلم در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر می‌کند.

او ادامه داد: پس ازانتشار گسترده این فیلم در شبکه‌های اجتماعی که تبعات منفی هم به همراه داشت، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان برای یافتن لاشه‌های خرس تلف شده به منطقه اعلام شده در فیلم اعزام شدند، اما بعد از گذشت حدود ۴۸ ساعت اثری از آنها پیدا نکردند.

 احضار عامل انتشار فیلم خرس‌ها به اداره محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل با بیان اینکه پس از پیدا نشدن لاشه خرس ها، از طریق پلیس فتا شهرستان، پیگیری برای شناسایی فرد منتشرکننده انجام شد، گفت: فرد خطاکار توسط پلیس فتا شناسایی و با حضور در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اعلام کرد که این فیلم برای هفت ماه گذشته و تعطیلات نوروز امسال بود و با این کارش به دنبال جذب مخاطبین بیشتر در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی بود.


دعاگواضافه کرد: شخص منتشر کننده فیلم می‌گوید اثری از شلیک گلوله یا خون در لاشه این خرس پیدا نکرده بود، اما برداشتش این بود که حیوان بر اثر شلیک گلوله تلف شد.

وی افزود: فرد منتشر کننده فیلم از کار خود پشیمان شد و قرار است در صفحه شخصی خود تکذیبه منتشر و واقعیت ماجرا را برای مخاطبین خود تشریح کند

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل از شهروندان درخواست کرد قبل از انتشار هر مطلبی در شبکه‌های اجتماعی حتما به صحت و بررسی ابعاد آن که از چه مرجعی منتشر می‌شود، اطمینان داشته باشند و بدون اطلاع آن را بازنشر ندهند که تبعات قانونی به همراه خواهد داشت.

در هفته جاری فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که یک خرس قهوه‌ای به همراه توله اش تلف و در جنگلی آمل رها شد و یک فرد خطاب به شکارچیان می‌گوید "چرا این خرس و توله آن را با تفنگ شکار کردید.

 به گزارش انجمن یوزپلنگ ایرانی، اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت IUCN در برنامه عمل حفاظت از خرس‌ها در سال ۱۹۹۹، به گفتن عبارت “جمعیت کوچک” درباره خرس‌های ایران بسنده کرده و حتی برخی وب سایت ها، خرس‌های خاورمیانه را تقریبا منقرض شده پنداشته اند.

درخصوص جمعیت خرس قهوه‌ای در ایران نیز آمار قابل اتکایی وجود ندارد، به طوریکه کارشناسان قدیمی جمعیت خرس قهوه‌ای را ۵۰۰ تا ۲ هزار عدد برای کل کشور می‌دانند، هرچند که بعید است این آمار منطقی باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار