نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: شهدا را مرده نپندارید که شهدا، برندگان واقعی و کامیابان حقیقی حیات دنیوی است.

نخستین اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این اجلاسیه ملی اظهار داشت: شهدا کسانی هستند که خدا به آنان درود فرستاده است.

وی، با بیان اینکه اساس دعوت و هدایت همه انبیای الهی دو رکن داشته است، تصریح کرد: پرستش و فرمانبرداری از خدا، و مبارزه با حکمرانان ستمگر، ظاغوت‌ها و ظالمان، این دو رکن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی براساس این دو اصل بنا شده است، ادامه داد: این کار قطعا هزینه دارد و جهاد لازم دارد. 

وی با اشاره به اینکه در میان همه ادیان، انسان‌هایی برگزیده خدا برای جهاد وجود دارد، گفت: مجاهدان، انسان‌های برگزیده و ممتاز خداوند برای استقرار حکمرانی خدا هستند و بین محاهدان، برترین ها، شهدا هستند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: شهید در فرهنگ توحیدی یعنی کسی که از حیات حیوانی و دنیایی گذشت تا به حیات طیبه ابدی برسد و انبیاء به همین دلیل گفته‌اند که به شهید مرده نگویید و به خانواده‌هایشان تسلیت نگویید. شهادت، برنده شدن در زندگی است. شهدا، برندگان واقعی و کامیابان حقیقی حیات دنیوی است.

وی با بیان اینکه شهدای ما در عمر انقلاب اسلامی نه فقط در مبارزه با ظالمان شهید شدند، بلکه از این کشور سرافراز هم دفاع کردند که این، یک افتخار دیگری است برای همه، افزود: به همین دلیل است که در تمام این سال‌ها یک‌وجب از خاک ایران جدا نشده و روزبه‌روز ایران عزیز در دنیا درخشنده‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد با فرافکنی و تفرقه افکنی به تفرقه میان پیروان ادیان الهی می‌پردازند، حضرت موسی (ع) را بزرگترین مبارز در مقابل مستکبران دانست و تاکید کرد: امروز صهیونیست به معنی کامل، به پیروان دین این پیامبر اولوالعزم ظلم‌می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، محور وحدت ادیان الهی در ایران را توحید دانست و گفت: در فرهنگ ما ایمان به همه انبیا لازم است و این امر را باید به همه به فرزندانمان بیاموزیم. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه ۷۹۷ جانباز، ۴۳ نفر آزاده و ۱۴۷ شهید در ادیان توحیدی داریم، تصریح کرد: برنامه‌های شهدا فقط یاد شهدا نیست، تقدیر از خانواده‌های آنان، و بیعت کردن مجدد برای جهاد در برپاداشتن حکومت دینی است و امروز، جبهه مقاومت گسترده‌تر شدن است.

وی خطاب به شهدا گفت:‌ای صاحبان این مجلس و این عظمت و شکوه! شما برای ما دعا کنید تا در این مسیر زیبایی که شما بنا گذاشتید ثابت قدم باشیم و همچون شما سعادتمند باشیم.

حسینعلی امیری استاندار فارس هم در این اجلاسیه با اشاره به اینکه این روز‌ها استان فارس عطرآگین به عطر شهداست، اظهار داشت: یادواره شهدای اقشار و صنوف مختلف در شهرستان‌های مختلف در حال برگزاری است.

وی با اشاره به قانون اساسی که حاصل خون بهترین فرزندان این مرز و بوم است، تصریح کرد: از نهضت مشروطه نقش ادیان توحیدی در کمک به این مسلمین ایران از طرق مختلف تا پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن کاملا واضح است.

وی با بیان اینکه اصل ۱۳ قانون اساسی به ادیان توحیدی برای داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی رسمیت داده، ادامه داد: پیروان ادیان توحیدی همچون مسلمین در حقوق اجتماعی و در برابر قانون برابر است که این امر، به رفتار اسلامی بر‌می‌گردد.

امیری با اشاره به عهدنامه‌های پیامبر با پیروان ادیان توحیدی در زمان خود داشتند، افزود: امر امروز این عهدنامه ترجمه شده و به سازمان ملل ببرند بدون اینکه بگویند این توسط پیامبر اسلام تنظیم شده است، هیچکس باور نمی‌کند که ۱۴۰۰ سال پیش تنظیم شده است.

استاندار فارس تامین کرد: حاکمیتی که با حکمت آمیخته نباشد بی‌نتیجه است و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران حاکمیتی است با حکمت.

سرهنگ پاسدار احمد جعفری فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز هم در این مراسم، یکی از بخش‌های مهم جامعه ایرانی را پیروان ادیان آسمانی دانست و اظهار داشت: قبل از انقلاب در طول تاریخ، و در جریان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، دوشادوش ملت مسلمان ایران در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و از جان و مال و فرزند خود گذشتند و حماسه آفریدند.

او گفت: آنجا که مفهوم مشترک ایران در میان بود، واژه ایثار و از خودگذشتگی را معنا کردند و امت واحد ایرانی را به نمایش گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار