اعضای یک باند سه نفره که با صحنه سازی و تصادف ساختگی، راننده را پیاده و با تهدید سلاح گرم ۶ خودروی گرانقیمت را سرقت کرده و با جعل سند فروخته بودند، در دادگاه کیفری یک استان تهران به حبس، رد مال، پرداخت دیه و شلاق محکوم شدند.

 رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه  از فروردین ۱۴۰۱ با شکایت مردی به پلیس مبنی بر سرقت خودروی لندکروزش آغاز شد.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: ساعت ۸ شب در حال رانندگی بودم که یک خودروی پژو ۴۰۵ از پشت با ماشینم برخورد کرد. بلافاصله کنار اتوبان توقف کردم و پیاده شدم تا ببینم ماشینم چقدر خسارت دیده که ناگهان دو سرنشین خودروی ۴۰۵ از ماشین پیاده شدند و با تهدید اسلحه از من خواستند بدون مقاومت از ماشینم فاصله بگیرم. به محض اینکه کنار رفتم، راننده خودروی ۴۰۵ حرکت کرد و دو همدستش نیز سوار ماشینم شده و فرار کردند.

با اظهارات شاکی، مأموران در حالی که تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کرده بودند، شکایت مشابه دیگری به پلیس اعلام شد. شاکی دوم گفت: یک خودروی پژو ۴۰۵ از پشت به خودروی پرادو من کوبید، وقتی پیاده شدم یکی از سرنشینان خودروی ۴۰۵ اسلحه‌ای روی کمرم گذاشت و گفت از ماشینت فاصله بگیر. من هم از ترس جانم عقب رفتم و آنها ماشینم را سرقت کردند.

در ادامه به مأموران خبر رسید که سرقت مسلحانه مشابهی در اتوبان امام علی رخ داده است. وقتی مأموران به محل رسیدند، متوجه شدند که سارقان با شلیک دو گلوله به پای صاحب یک خودروی لندکروز که مربی سابق تیم کشتی نوجوانان ایران بود، او را مجروح و خودرواش را سرقت کرده‌اند.

بدین ترتیب در ادامه ۳ شاکی دیگر هم شکایت خود را ثبت کردند و مأموران که مطمئن شده بودند همه سرقت‌ها از سوی یک باند رخ داده است با اطلاعاتی که مالباخته‌ها در اختیار پلیس قرار داده بودند و بازبینی دوربین‌های مداربسته و GPS نصب شده روی آخرین خودروی سرقتی، محل اختفای سارقان را شناسایی کردند، اما وقتی مأموران به محل رسیدند، یکی از متهمان که متوجه حضور مأموران شده بود بلافاصله از محل گریخت با این حال در ادامه پیگیری‌ها در نهایت متهم و همدستانش دستگیر شدند و از آنها چند قبضه کلت کمری و مهمات کشف شد.

در تحقیقات بعدی مأموران دریافتند سردسته باند که مکانیک حرفه‌ای خودرو بوده پس از سرقت‌ها بلافاصله با تغییر ارکان اصلی و شماره بدنه موتور خودروها، آنها را به یک مالخر به نام هاشم می‌داده تا بفروشد.
با اعتراف متهمان، مأموران توانستند هر ۶ خودروی سرقتی را کشف کنند.

با تکمیل تحقیقات، برای هر ۳ سارق به اتهام سرقت مسلحانه در شب، حمل و نگهداری سلاح گرم، ایراد صدمه بدنی و جعل سند و برای هاشم نیز به اتهام فروش مال سرقتی به عنوان مالخر کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه شاکی‌ها خواستار اشد مجازات برای متهمان شدند.

پس از آن سرکرده باند به عنوان متهم ردیف اول به جایگاه رفت و گفت: ما ۶ خودرو را با روش تصادف ساختگی سرقت کردیم و در هیچ‌کدام از سرقت‌ها هم قصد آسیب زدن به صاحبان خودرو‌ها را نداشتیم، ۴ نفرشان مقاومتی نکردند، اما دو نفر مقاومت کردند و ما ناچار شدیم آنها را با گلوله بزنیم تا بتوانیم ماشین را سرقت کنیم. از ۴ لندکروز و ۲ پرادو که سرقت کردیم، چند میلیارد تومان پول و یک قطعه زمین در بومهن گرفتیم، خودرو‌ها را هم که پلیس پیدا کرده است. حالا هم پشیمان هستم و می‌دانم اشتباه کرده‌ام، بنابراین از شاکی‌ها می‌خواهم من را ببخشند.

وی افزود: من نمی‌دانستم یکی از مالباخته‌ها مربی کشتی است و او را نمی‌شناختم، اما وقتی فیلم مصاحبه او را در فضای مجازی دیدیم، فهمیدیم که او مشاور یکی از فدراسیون‌هاست.

در ادامه متهم ردیف دوم به قضات گفت: من در هر ۶ سرقت حضور داشتم و اتهام سرقت را هم قبول دارم، اما من هرگز شلیکی نکرده ام و فقط در سرقت‌ها با دوستانم بودم. من پول زیادی نگرفتم و از کارم پشیمان هستم.

متهم ردیف سوم نیز عنوان کرد: من به عنوان راننده پژو ۴۰۵ در صحنه‌ها بودم و فقط به خودرو‌هایی که قرار بود سرقت کنیم می‌زدم و وقتی دوستانم خودرو را سرقت می‌کردند، من محل را ترک می‌کردم. من حتی نقشی در عوض کردن پلاک‌های سرقتی که روی خودروی پژو ۴۰۵ می‌گذاشتند، نداشتم.

هاشم هم در دفاع از خودش گفت: من نقشی در سرقت‌ها نداشتم، فقط سند یک ماشین را جعل کردم و بقیه خودرو‌ها را به دوستانم فروختم. در مجموع برای چهار خودروی لندکروز ۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان پول گرفتم و یک خودروی پرادو هم زیرپای خودم بود که آن را تحویل دادم.

با پایان اظهارات متهمان، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و بر اساس مدارک موجود در پرونده، متهمان را به پانزده سال حبس، ردمال، پرداخت دیه به مجروحان و شلاق محکوم کردند.

برچسب ها: سرقت خودرو ، مالخر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار