چهاردهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و مطالعات میان‌رشته‌ای نثر فارسی روز سه‌شنبه، همزمان با اول آبان، روز ملی نکوداشت پدر نثر فارسی در سرسرای استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری آغاز شد.

محمدعلی زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در آئین افتتاحیه این همایش با خیر مقدم به مهمانان و حاضران گفت: شخصی چون بیهقی، شایستگی آن را دارد که این دانشگاه بخشی از مطالعات و فعالیت های پژوهشی خود را به او اختصاص دهد.

او افزود: ابوالفضل بیهقی از مفاخر ارجمند این دیار است که نامش همواره بر تارک ادب و فرهنگ ایران‌زمین خواهد درخشید.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: در این همایش دوروزه که به همت دانشگاه حکیم سبزواری برپا شده است، علاوه بر سخن شناسان و استادان ایرانی، شماری از نثرپژوهان، بیهقی‌پژوهان و پژوهشگران میان‌رشته‌ای از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، هندوستان، پاکستان، ازبکستان و ارمنستان به صورت حضوری و مجازی حضور دارند.

زنگنه اسدی بیان کرد: به صدا درآمدن "زنگ بیهقی" در مدارس سبزوار، رونمایی از کتاب‌های «از تار و پود نثر فارسی، از بلندای نثر فارسی و شهر در سایه اساطیر» و اهدای لوح تقدیر به برگزیده «جایزه بلاغی-زیباشناسی زنده‌یاد دکتر سیدمحمّد علوی‌مقدّم» از برنامه های جنبی این رویداد فرهنگی خواهد بود.

او تصریح کرد:‌ در قالب این همایش دوروزه ۹ کارگاه‌ پژوهشی نیز با حضور پژوهشگران تراز اول ادبیات و هنر شامل «دکتر بهمن نامور مطلق، دکتر حمیدرضا شعیری، دکتر ابوالفضل حرّی، دکتر محمدرضا مقدّسی، دکتر احمد رضی، دکتر قدسیه رضوانیان و دکتر میثم زندی» در سبزوار برپا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار