سخنگوی سازمان ملل تائید کرد که رژیم صهیونیستی امروز درخواست OCHA برای رسیدن به جبالیا برای تامین غذا، آب، دارو و سوخت را رد کرد.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل درخواست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) برای دسترسی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را رد کرده است.

براساس گزارش آناتولی، حق در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود اشاره کرد که رژیم صهیونیستی درخواست سازمان ملل را که ۴ روز پیش برای کمک به غیرنظامیان گرفتار شده در زیر آوار ارائه شده بود، رد کرد.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد که رژیم تروریستی اسرائیل همچنین درخواست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) برای رسیدن به جبالیا برای تامین غذا، آب، دارو و سوخت را رد کرده است.

حق خاطرنشان کرد: حملات به شمال غزه باعث آوارگی بسیاری از فلسطینی‌ها شد. با این حال اسرائیل از ۲۳ مأموریت کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به شمال غزه جلوگیری کرد و تنها به ۴ مورد از ۶۶ مأموریت سراسر غزه که در اکتبر امسال هماهنگ شده بود، اجازه داد.

اوایل روز دوشنبه، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از رژیم تروریستی اسرائیل خواست تا با توجه به تداوم نسل کشی این رژیم در نوار غزه دسترسی فوری به شمال نوار غزه برای انجام عملیات نجات برای افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند، انجام دهد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروت نیز در پستی در سکوی ایکس اعلام کرد که رژیم تروریستی اسرائیل اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه را نمی‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار