استان سمنان رتبه نخست ایجاد شغل در کشور به رسیدن به رکورد ۹۷ درصد تعهد اشتغال سالانه را از آن خود کرد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در شورای اشتغال از رتبه نخست ایحاد اشتغال در کشور با رسیدن به رکورد ۹۷ درصد تعهد اشتغال سالانه خبر داد گفت: در زمینه‌ی اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هم سمنان در رتبه اول قرار دارد و امسال هم ۲۷ درصد از آن محقق شده است.

نورانی با بیان اینکه امسال از ۱۶ هزار تعهد اشتغال، بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر بکارگیری گفت:۴۰ درصد از این آمار مربوط به ایجاد اشتغال در روستا‌های محروم بوده است.

وی به پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی مرتبط با فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی‌و‌گردشگری، صنایع دستی و غذایی و اقتصاد دیجیتال و IT حمایت خواهند شد.

استاندار سمنان هم با بیان اینکه این استان در ایجاد اشتغال برای کارگران و افرادبا تحصیلات غیر دانشگاهی محدودیتی ندارد گفت:برای ۲۰ هزار نفر به عنوان کارگر ساده در استان سمنان فرصت شغلی مهیا است.

سید محمد رضا هاشمی دغدغه اشتغال سمنان را که یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور است افراد با تحصیلات عالیه خاطر نشان کرد و گفت:با توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های جهاد دانشگاهی میتوان زمینه‌ی اشتغال را برای این افراد تامین کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان هم با تاکید به ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و اشتغال در روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار گفت:ضروری است بنیاد‌های حامی با شناسایی استعداد‌ها و اعطای تسهیلات در بخش اقتصاد دیجیتال فعالیت مستمر و بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.