مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار از عوامل کاهش سطح زیر کشت این محصول در مزارع این شهرستان طی سال جاری بوده است.

علی مبارکی با اعلام پایان برداشت محصول گوجه فرنگی در این شهرستان افزود: بیش از ۴۴ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان نیشابور برداشت شد.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری کاهش یافته و به ۸۸۰ هکتار رسیده است که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد کمتر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور میانگین برداشت این محصول را از هر هکتار مزرعه در نیشابور ۵۰ تن دانست و گفت: در سال زراعی کنونی و با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی ۷۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری، کشت شد و افزون بر ۶۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی از نشای صنعتی برای کشت استفاده شده است.

مبارکی به توزیع بیش از ۲۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار این منطقه اشاره کرد و افزود: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از اوایل شهریور ماه آغاز می شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: این شهرستان یک واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد و قسمتی از محصول تولید شده شهرستان به این واحد فعال منتقل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: افزون بر ۹۰ درصد گوجه فرنگی تولید این شهرستان در بخش مرکزی و ۱۰ درصد آن در دیگر بخش ها کشت و برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار