وزارت صنعت و تجارت طالبان گزارش داد نشست دوجانبه میان هیئت طالبان و هیئت قزاقستان برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت طالبان با نشر خبرنامه ای گفته است در ادامه سفر هیئت دولتی –بخش‌خصوصی افغانستان به ریاست نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت به شهر آلماتای کشور قزاقستان، نشست دوجانبه میان هیئت طالبان به رهبری عزیزی و هیئت جمهوری قزاقستان به رهبری سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار گردید. 

در این نشست نورالدین عزیزی، با تشکر از دعوت، مهمان‌نوازی، تدابیر خاص جهت برگزاری نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان و کنفرانس تواصل تجارتی میان دو کشور، حذف نام طالبان از لیست گروه‌های ممنوعه در این کشور و پذیرفتن شارژدافیر طالبان در استانه جهت بلندبردن سطح روابط دیپلوماتیک، گفت: برگزاری این برنامه‌های تجارتی، بدون شک نشان دهنده رشد روابط دوجانبه میان دوکشور می‌باشد. 

در ادامه این نشست جهت توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور پیرامون افزایش میزان تجارت، جلب و جذب سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، موضوعات ترانزیتی و حمل و نقل صادرات، ترانسپورت، موضوعات بانکی، توسعه گردشگری صحی، تسهیلات صدور ویزه و ایجاد کمیته‌های تخنیکی و فرعی بحث صورت گرفت. 

گفتنی است که نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان روز یکشنبه در قزاقستان گشایش یافت و به همین هدف هیئت امارت اسلامی نیز به این کشور سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.