معاون اردویی و راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب گفت: هشت هزار دانشجو به مناطق غرب کشور اعزام می‌شوند که ۵۰۰ نفر هم اکنون در کردستان هستند.

سید روح‌الله فضلی، در حاشیه اردوی راهیان نور دانشجویی در سنندج، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی غرب کشور گفت: اعزام دانشجویان اردو‌های راهیان نور غرب کشور از ۲۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲ آبان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ۲۹ استان کشور به این اردوها، اعزام شده اند، افزود: از مجموع افراد اعزام‌ شده،  ۶۰ درصد دانشجویان ورودی جدید  و ۹۰ درصد دانشجویانی هستند که تاکنون به کردستان نیامده بودند .

معاون اردویی و راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور  یادآور شد: با توجه به اینکه کردستان حال و هوای متفاوتی در زمینه هشت سال دفاع مقدس دارد،  برای دانشجویان جذاب است.

فضلی اضافه کرد: تلاش شده علاوه بر روایتگری راویان بومی که متشکل از پیشمرگان  مسلمان کرد و رزمنده‌هایی هستند که در این جبهه حضور داشتند،  از راویان دفاع مقدس و هنرمندان تئاتر خیابانی استفاده شود که با تلفیق این دو دانشجویان بتوانند از معنویات این سفر  بهره‌مند شوند.

وی یادآورشد: دانشجویان در هر منطقه از سه تا چهار یادمان  بازدید می‌کنند.

فضلی خاطرنشان کرد:حضور دانشجویان با این حجم بعد از گذشت هشت سال اتفاق افتاده  چرا که در چند سال اخیر اعزام به این صورت نداشتیم و استقبال بسیار خوبی شده است .

معاون اردویی و راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی کشور  ادامه داد: این منطقه زیر ساخت‌های کاملی برای بازدید ندارد و باید مسئولان امر اهتمام بیشتری برای آماده سازی منطقه برای بازدید داشته باشندتا بتوانیم کاروان‌های نور بیشتری را به کردستان اعزام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار