وزیر بهداشت گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی کم است و نظام ارجاع با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت دقیق اجرا خواهد شد.

محمد رضا طفرفندی وزیر بهداشت در مراسم روز ملی بیمه سلامت گفت: باید بازنگری در زمینه بهبود کارها و رفع مشکلات انجام شود. در حوزه تامین منابع در کشور مشکلاتی وجود دارد و این مسائل سبب شده تا سهم سلامت در ایران کاهش پیدا کند و اکنون این سهم از تولید ناخالص داخلی ۴ درصد است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای افزایش سهم سلامت باید به دنیال منابع پایدار باشیم و معتقدم که از منابع بهینه مصرف کرده و از هدر رفت منابع جلوگیری شود‌. برخی مواقع با فراموشی هزینه های زیادی تحمیل می شود. 

ظفرقندی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار مرگ و میر جاده‌ای در کشور داشته‌ایم و بخش عمده‌ای از این آمار با فرهنگ سازی برطرف خواهد شد. موضوع پیشگیری مسئله مهمی است و سبک زندگی سالم را باید رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: باید برای افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی باید نظام شبکه‌ای را گسترش و خدمات پیشگیری را افزایش دهیم و نظام ارجاع را به طور دقیق اجرا کنیم. نظام ارجاع بدون پرونده الکترونیک سلامت به خوبی اجرا نمی‌شود.

وزیر بهداشت افزود: در هیچ کشوری دو ام آی آر در هفته انجام نمی‌شود و در جهان با تولید ناخالص داخلی بالا بیماران یک ماه در انتظار ام آی آر خواهند بود.

وی افزود: بیمه سلامت کار بزرگی انجام داده و بار زیادی از بهداشت و درمان کشور بر دوش بیمه است و الان خدمات بیمه ها افزایش پیدا کرده است. بیمه‌ها باید یکپارچه و تجمیع شود. بیمه سلامت بنیانگذار بیمه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار