معاون رئیس جمهور گفت: درآمد های دولت ۲هزار و۲۷۵ هزار میلیارد تومان بوده و در حال حاضر ۶هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مبلغ کل بودجه کشور است‌‌.

حمید پور محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  با بیان اینکه بودجه عمومی کشور به حدود  ۶ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است رسیده و این در حالیست که بودجه امسال‌ بسیار شفاف و یکپارچه است گفت:  تمام منابعی که‌ به‌ صورت بودجه و فرا بودجه بوده وارد بودجه امسال‌ شده‌اند.

او بیان کرد: درآمدهای دولت ۲ هزار و ۲۷۵ هزار میلیارد تومان است، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای  که بیشتر در حوزه نفت و مواردی از این دست است ۲هزار و۳۳۰ هزار میلیارد تومان است و واگذاری دارایی‌های مالی هزار ۳۸۰ میلیارد تومان است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه  تاکید کرد: درآمد اختصاصی دستگاه‌ها، ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است در نتیجه براساس این در آمدها منابع بودجه ۶هزار  و ۴۰۰ میلیارد  تومان بوده است.

وی  با بیان اینکه هزینه‌های دولت در سال آینده حدود ۴ هزار هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: واگذاری دارایی‌های مالی ۱۳۹۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است‌. تملک مالی نیز ۷۱۰ همت تعیین شد.

پور محمدی با بیان اینکه با توجه به اهمیت تاثیر بودجه، دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر خواهد شد گفت: این میزان برابر رقمی است که بابت اصل و سود اوراق گذشته است. در نتیجه دولت هیچ درآمد اضافه‌ای را از اوراق دریافت نمی‌کند.

 معاون  رئیس جمهور  با اشاره به اینکه هزینه انتقال و پالایش نفت برای تولید بنزین ۸هزار تومان است، گفت: از طرف دیگر بحث واردات بنزین در دو سال اخیر تا ۸۰سنت به ازای هر لیتر هزینه صورت می‌گیرد.

او بیان کرد:رشد مصرف بنزین به صورت بی رویه تا چهل درصد افزایش یافته است که این روند منجر به ناترازی میشود. دولت می‌خواهد از طریق صرفه جویی در بنزین و تحت کنترل قرار دادن افرادی که مصرف بی رویه دارند این روند را متوقف کند.

برچسب ها: بودجه ، لایحه بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۲ آبان ۱۴۰۳
هزینه پرداخت یارانه دریکماه سه هزار و پانصد میلیارد تومان است،،، چگونه درامد دولت دریکسال دو هزار و هفتصدمیلیارد تومان است؟ حساب وکتاب هم بلد نیستید؟؟؟
آخرین اخبار