خواهر رهبر کره شمالی، کی‌یف و سئول را سگانی دست آموز خواند که در آمریکا بزرگ شده‌اند و اکنون جرات می‌کنند درباره کشور هسته‌ای او شایعه پراکنی کنند.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از ادعاهای اوکراین و کره جنوبی منبی بر اعزام سرباز از سوی پیونگ یانگ به روسیه تاکید کرد که کره جنوبی و اوکراین مثل دو سگ دست آموزی هستند که توسط آمریکا نگهداری و بزرگ می‌شوند.

براساس گزارش آر تی، او در اظهار نظری که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، گفت: وقتی به رفتار سئول و کی یف نگاه کنید، در حالی که آنها جرأت می‌کنند در مورد کشور‌هایی که سلاح هسته‌ای دارند حرف‌های مضحک و گستاخانه بزنند، مانند دو قطره شبیه بهم هستند.

خواهر کیم جونگ اون سئول را تهدید کرد که در صورت نقض حریم هوایی کره شمالی عواقب وحشتناکی برای کره جنوبی اتفاق خواهد افتاد. او بار دیگر از مقامات همسایه جنوبی در خصوص نقض حریم هوایی کره شمالی توسط پهپاد‌های سئول انتقاد کرد.

کیم یو جونگ اشاره کرد که مقامات ذیصلاح در کشورش به بررسی این رویداد‌ها ادامه می‌دهند. وی افزود: هیچکس نمی‌داند واکنش و انتقام ما چه خواهد بود.

پیش از این، کره شمالی همسایه جنوبی خود را متهم کرده بود که در ماه جاری ۳ بار هواپیما‌های بدون سرنشین بر فراز پیونگ یانگ فرستاده است. پیونگ یانگ نسبت به فاجعه وحشتناک در صورت پرواز مجدد پهپاد‌های کره جنوبی بر فراز پیونگ یانگ هشدار داد.

آندره رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه بعدا اعلام کرد که اقدامات کره جنوبی در قبال کره شمالی تحریک آمیز است و منجر به تشدید اوضاع در شبه جزیره می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار