فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ششمین دوره طرح سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور ۱۲ آبان ماه امسال در ۲۴۶ روستای این شهرستان اجرا می‌شود.

صدرالله بابلی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی اجرای سرشماری کشاورزی گفت: برای اجرای این طرح در مجموع ۲۰ نفر آمارگیر حضور دارند که همه محصولات زراعی و باغی، پرورش دام و طیور، زنبور عسل و شیلات و نقاط جغرافیایی شهر و روستا سرشماری می‌شود.

وی اظهار کرد: اهداف برگزاری این طرح تهیه فهرست بهره برداران کشاورزی و گردآوری اطلاعات از آنها، مشخص شدن سطح زیر کشت محصولات، اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از سطح کشاورزی، تهیه چارچوب آماری برای آمارگیری‌های نمونه‌ای، تولید اطلاعات ساختاری در سطوح جغرافیایی کوچک با قابلیت ارائه در طبقه بندی‌های چند بعدی و فراهم کردن سرجمع‌ها و اطلاعات کلی است.

فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: بحث سرشماری کشاورزی برای ما اهمیت بسیار دارد و امروز که امنیت غذایی جایگزین خودکفایی شده مسائل مربوط به حوزه کشاورزی بسیار مهم است و برای برنامه‌ریزی در این عرصه، داشتن اطلاعات دقیق حائز اهمیت است.

بابلی ادامه داد: همه مدیران دستگاه‌های مشارکت کننده شهرستان در این سرشماری از هم اکنون نسبت به برنامه ریزی جهت اجرای دقیق و درست در این حوزه به ویژه فراهم ساختن امکانات خودرویی و دیگر تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: جا دارد دهیاران و اعضای شورا‌ها تا زمان شروع سرشماری کشاورزان را از نظر ذهنی آماده و به آن‌ها برای هر چه بهتر انجام گرفتن سرشماری اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.