رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: محیط‌بانان این اداره در پایش‌های خود دسته‌های بزرگ از فلامینگو‌های مهاجر را در تالاب‌های این شهرستان مشاهده کردند که تعداد آنها ۲۰ هزار قطعه برآورد می‌شود.

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هر سال در این فصل فلامینگو‌های مهاجر از مناطق شمالی و دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب‌های سولدوز گ و دورگه‌سنگی نقده مهاجرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر روز بر تعداد فلامینگو‌های مهاجر در این تالاب افزوده می‌شود، اضافه کرد: این پرندگان مهاجر در قالب دسته‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ قطعه‌ای وارد تالاب‌های این شهرستان شده، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می‌پردازند و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده در ادامه گفت: ورود دسته‌های چند هزار قطعه‌ای فلامینگو‌ها به تالاب‌های این شهرستان علاوه بر بخشیدن زیبایی خاص آن، موجب حضور بیشتر دوستداران محیط زیست به ویژه پرنده نگاران و عکاسان طبیعت در این مناطق می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیشتر فلامینگو‌های مهاجر و بیش از ۱۵ هزار قطعه در تالاب «دورگه‌سنگی» فرود آمده و با توجه به وضعیت مطلوب آب و تغذیه در این تالاب، شرایط برای حضور بیشتر فلامینگو‌ها در این تالاب فراهم آمده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تالاب «سولدوز» این شهرستان نیز گفت: در این فصل بیش از ۹ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده و همین امر باعث ورود پرندگان مهاجر از جمله فلامینگو‌ها و پلیکان‌ها به این تالاب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.