چهارمین چهارقلوهای استان در اصفهان متولد شدند.

 پرستار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شهید بهشتی اصفهان گفت: این چهارقلو‌ها شامل دو دختر و دو پسر با وزنی بین یک کیلو و ۶۵۰ گرم تا یک کیلو و ۸۵۰ گرم در حدود ۳۳ هفته و یک روز به دنیا آمدند.

 زهرا شیرانی با بیان اینکه حال مادرو نوزادان مساعد است، افزود: این مادر ۲۳ ساله بعد از دو سقط، صاحب نوزادان چهارقلو شده است.

 خاطره عبداللهی مادر این چهار قلو‌ها نیز با بیان اینکه از عشایر کوچ رو است و با توجه به بیکاری همسرش خواهان کمک مسوولان است، گفت: نام فرزندانشان را یاشار، یارسان، خورشید و خوشه گذاشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان نیز در این خصوص گفت:با توجه به وضعیت مالی این خانواده، همه هزینه‌های زایمان مادر این نوزادان و مدت زمان بستری چهارقلو‌ها در بیمارستان را، بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

محمدحسین صفاری افزود: این نوزادان تا پنج سالگی، رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: همچنین در راستای ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، درمان ناباروری در مراکز دولتی ۹۰ درصد زیر پوشش قرار گرفته و در مراکز خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی، پوشش بیمه تا ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی است، همچنین استفاده از خدمات FET، IUI، ICSI و IVF بدون سقف و آزمایش‌های تشخیصی و ژنتیک در سقط مکرر نیز زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مجتبی یکتامنش مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در هفت ماهه امسال، از ۲۸ هزارو ۹۲۱ نوزاد متولد شده در استان اصفهان،۵۵۸ مورد دوقلو،۳۳ مورد سه قلو و چهارمورد چهارقلو بوده است.

فرزندان متولد شده از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی هستند.

طبق ماده ۱۰ این قانون به ازای تولد هر فرزند، تسهیلات، و برای تولد فرزند سوم به بعد، طبق ماده ۳ و ۴، زمین رایگان حداکثر ۲۰چ مترمربعی، مطابق ماده ۱۸ تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و براساس ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری تعلق می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.