مدیر منطقه دو شهرداری بیرجند از جمع آوری بیش از ۴۰ تن نخاله به صورت هفتگی در منطقه دو با اجرای طرح جمع آوری نخاله‌ها و پاکسازی زمین‌های بایر خبر داد.

ربیعی گفت: با هدف حفظ محیط زیست شهری، نخاله‌های ساختمانی رها شده در نواحی دوگانه منطقه و زمین‌های بایر در برنامه زمانبندی شده به طور مستمر توسط عوامل اجرایی خدمات شهری منطقه جمع آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته عملیات پاکسازی و حمل نخاله‌های شهری در خیابان غفاری و ظفر توسط عوامل خدمات شهری منطقه دو اجرا شد، افزود: پاکیزگی معابر سطح شهر یکی از اهداف مهم مجموعه مدیریت شهری است و این برنامه به صورت مستمر انجام خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از شهروندان با عدم رعایت توصیه‌ها، اقدام به دپوی خاک و نخاله و ضایعات در زمین‌های بایر در سطح منطقه می‌کنند که این امر علاوه بر ایجاد خطرات بهداشتی و زیست محیطی، موجب آسیب به سیمای شهر و آلودگی بصری می‌شود.

ربیعی ابراز امیدواری کرد: شهروندان همکاری بیشتری در این زمینه با شهرداری داشته باشند تا شاهد رهاسازی نخاله‌ها در سطح منطقه نباشیم.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری نخاله‌های موجود در زمین‌های بایر با تلاش واحد خدمات شهری نواحی دوگانه انجام و استمرار دارد، عنوان کرد: این عملیات با بهره گیری از ماشین آلات و ظرفیت‌های موجود و امکانات منطقه انجام می‌شود.

وی با اشاره به جمع آوری نخاله‌های هریک از ناحیه‌های این منطقه به صورت یک روز در هفته برای هر ناحیه تصریح کرد: عملیات جمع آوری نخاله‌ها و پسماند‌ها با هدف حذف زوائد و نازیبایی‌های بصری، ساماندهی منظر شهری، حفاظت از محیط زیست و بهبود وضعیت پاکیزگی و نظافت شهر و همچنین برای رفاه و آسایش شهروندان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.