رئیس اداره استاندارد زابل از جمع‌آوری و توقیف لامپ‌های غیراستاندارد با علامت تجاری الکتروپارس و نور ایران در این شهرستان خبر داد.

رضا شهرکی اظهار کرد: بازرسان استاندارد برای شناسایی لامپ‌های غیراستاندارد با هدف کنترل کیفیت آنها از سطح بازار شهرستان زابل بازرسی کردند.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها لامپ‌های کم مصرف با علامت تجاری الکتروپارس و نورایران فاقد استاندارد، توقیف و جمع‌آوری شدند.

رئیس اداره استاندارد زابل افزود: این لامپ‌ها از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید، توزیع و فروش آن بدون علامت استاندارد ممنوع است.

وی بیان کرد: به استناد ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالا‌ها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تاییدیه سازمان، ممنوع است و کالا‌های مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

شهرکی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام خرید لامپ و سایر کالا‌ها به علامت استاندارد آن محصول توجه کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اعتبار و اصالت علامت استاندارد اطمینان حاصل کرده و در صورت دریافت پاسخ مبنی بر عدم اعتبار، مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به این اداره اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار