کار برداشت میگو در مجتمع پرورش این گونه آبزی در گمیشان که از هفته آخر شهریور آغاز شده بود به پایان رسید.

مدیرکل دامپزشکی گلستان   گفت: در سال کشاورزی جاری از ۱۱۲ مزارع پرورش میگوی گمیشان سه هزار و ۸۰۰ تُن فرآورده برداشت شده که تمامی آن شایستگی صادرات دارد.

علی کاووسی یادآور شد: مجتمع چهار هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان با نظارت بهداشتی کارشناسان این اداره کل و شهرستان گمیشان توانسته در ۲ سال پیاپی عاری از بیماری بوده و به عنوان تنها سایت پرورش این محصول در کشور شناخته شود.

میگوی گمیشان از نوع وانامی است که این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.

امسال پرورش دهندگان میگو در گمیشان ۱۱۲ مزرعه با هزار و ۳۰۰ استخر به وسعت هزار و ۸۰۰ هکتار را آماده و ۳۰۳ میلیون قطعه پست لارو میگو را رها کرده بودند و تولید محصول ۳ هزار و ۸۰۰ تُن محصول از سوی کارشناسان شیلات استان گلستان برآورد شده بود.

همچنین براساس گزارش مسوولان اداره کل شیلات گلستان، ۹ مرکز عمل‌آوری میگو با ظرفیت ۱۰ هزار تُن در شهرستان‌های ترکمن و گمیشان وجود دارد که عملیات فرآوری این محصول را انجام می دهند.

تنها مرکز پرورش میگوی شمال کشور به مساحت چهار هزار هکتار در ساحل گمیشان و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شمال غرب گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد که این مجتمع از یک دهه قبل با استفاده از آب دریای خزر فعال است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: میگو ، گمیشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.