امروز قلب ۸۵ میلیون ایرانی در جزایر سه گانه می‌تپد و زورِ بازوی همه مردان و زنان این سرزمین آماده است تا خوش‌نشین‌های ماجراجوی جنوب خلیج فارس را متوجه اشتباهشان کند.

 علی ستاری: هر ملتی برای خود خط قرمز‌هایی را متصور است، خط قرمز‌هایی که ریشه‌های آن را باید در باور‌های جمعی آن ملت جستجو کرد و همین باور‌های ریشه‌دار بنای دیگر اعتقادات را بال و پر می‌دهد.

به عنوان مثال یکی از مفاهیم ارزشمند و مقدسی که در صدر فرهنگ ایرانی و اسلامی قرار گرفته است؛ مفهوم مادر است و وقتی سخن از خاک و وطن به میان بیاید باید بگوییم که نگاه ایرانی‌ها به وطن متأثر از همان نگاهی است که به مادر خود دارند و اگر کسی بخواهد به وطن ایرانی‌ها دست درازی کند با سخت‌ترین پاسخ‌ها روبرو خواهد شد؛ از این روست که کهن سرزمین ایران در طول تاریخ بیشترین و بهترین فرزندان خود را برای حفظ کیان وطن تقدیم کرده است و هیچ گاه دشمن نتوانسته است به راحتی جای پای خود خود را در سرزمین ایرانی‌ها محکم کند.

این سنت ایرانیان امروز نیز پا بر جا است چرا که این بیشه دامنی برای تربیت انسان‌های آزاده‌ای است که فرقی برایشان نمی‌کند دشمن اهل کجا باشد و عِده و عُده‌اش به چه اندازه باشد؛ مقدونی باشد یا مغول، پرتغالی باشد یا انگلیسی، تورانی باشد یا عرب و آمریکایی باشد یا صهیونیست، در برابرش خواهد ایستاد و متجاوز را به سزای اعمالش خواهند رساند.

مُلک ایران به پرچمی جز پرچم مردمانش عادت ندارد و آخرین باری که بیگانه‌ای اراده کرد بیرقی غیر از پرچم ایران را در این سرزمین برافراشته کند بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم شد بنابراین امروز کسانی که چشم طمع به خاک پاک این سرزمین دوخته‌اند باید از عاقبت صدام و طمع‌کاران پیشین درس بگیرند و بدانند که ایرانی‌ها این شعر از فردوسی را که گفت: «چو ایران نباشد تن من مباد / بدین بوم و بر زنده یک تن مباد / بیا تا همه تن به کشتن دهیم / مبادا که کشور به دشمن دهیم / دریغ است ایران که ویران شود / کنام پلنگان و شیران شود» را زندگی می‌کنند و آماده‌اند چشم هر دشمنی را کور کنند.

دقیقاً مانند آن سه سرباز اهل ایران؛ شهیدان «مصیب ملک محمدی»، «سید محمد راثی هاشمی» و «عبدالله شهریاری» که در سال ۱۳۲۰ ارتش سرخ شوروی را ۴۸ ساعت با دست خالی زمین گیر کردند و پرچم شرافت ایران و ایرانی را بالا بردند.

اما امروز برای به سر جای خود نشاندن طمع‌کاران به خاک ایران به ۴۸ ساعت زمان نیازی نیست چرا که فاصله جمهوری اسلامی ایران با تنبیه متجاوزان و بدخواهان تنها چند دقیقه و بلکه چند ثانیه است.

همانطور که گفته شد تمامیت ارضی خط قرمزی حیثیتی برای ایرانی‌هاست بر همین اساس امروز قلب ۸۵ میلیون ایرانی در ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک می‌تپد و زورِ بازوی همه مردان و زنان این سرزمین آماده است تا خوش‌نشین‌های ماجراجوی جنوب خلیج فارس را متوجه اشتباهی کنند که روی آن اصرار دارند.

جزایر سه گانه جزو جدایی ناپذیر ایران اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرزاد حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جزایر سه گانه جزو جدایی ناپذیر ایران اسلامی هستند و هر گونه ادعایی در رابطه با مالکیت این جزایر از سوی کشور‌های دیگر کاملاً کذب و بی پایه و اساس است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است حُسن همجواری را در نهایت احترام به جا آورد، اما برخی همسایگان از هر ابزاری برای استفاده از این اخلاق حسنه نظام اسلامی استفاده می‌کنند که لازم است به آنها گوشزد کنیم خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران نیز حدی دارد و نباید بیش از این صبر ایران را امتحان کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی عنوان کرد: هویتِ ایرانیِ جزایر سه گانه و در رأس آنها جزیره ابوموسی مسئله امروز و دیروز نیست بلکه تا زمانی که منابع تاریخی گواهی می‌دهند این جزایر جزوی از ایران بوده‌اند و نقشه‌های به جا مانده از قدیم به این مهم شهادت می‌دهند و این در حالی است که کشور امارات در سال ۱۹۷۱ تشکیل شده است و ۵۳ سال بیشتر قدمت ندارد.

حجت‌الاسلام حسنی بیان کرد: طبق منابع تاریخی امارات متحده عربیِ فعلی در برهه‌های مختلف جزوی از قلمروی حکومت‌های ایرانی بوده است؛ چنانچه مالکیت خلیج‌فارس در دوران‌های صفویه، افشاریه و زندیه جزو مسلمات تاریخ است هر چند که حاکمیت ایرانی‌ها بر دریایی که از سرزمین پارس می‌آید مربوط به چند هزار سال قبل‌تر از این دوران‌ها است.

ادعای اماراتی‌ها حاصل بذر نفاقی است که انگلیسی‌ها پاشیده‌اند

وی اظهار کرد: ادعایی که امروز اماراتی‌ها از آن دم می‌زنند بذر نفاقی است که انگلیسی‌ها در منطقه خلیج‌فارس کاشته‌اند؛ تاریخ نشان می‌دهد که انگلیس خبیث هیچ منطقه‌ای را بدون پاشیدن تخم نفاق ترک نکرده است؛ امروز در یک گوشه از جهان اسلام غده‌ای چرکین به نام رژیم صهیونیستی رشد کرده است و در این سوی غرب آسیا نیز بهانه‌ای واهی دست امارات متحده عربی داده‌اند تا از آن برای فشار بر روی جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

مسئولان هنر مدیریت خود را در ابوموسی به نمایش بگذارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی تاکید کرد: دورانی که جزایر ایران را، چون دختری به اجانب شوهر می‌دادند گذشته است، امروز همه برای دفاع از تمامیت ایران جان بر کف آماده هستند و قطعاً در صورت لزوم درس‌های فراموش نشدنی به مدعیان دروغین مالکیت جزایر خواهند داد.

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: جزایر سه گانه خلیج‌فارس و در رأس آنها جزیره ابوموسی باید با تلاش مسئولان به توسعه راستین و متوازن برسد؛ این منطقه باید به نقطه ثقل توسعه گردشگری خانوادگی تبدیل شود و مردم بیشتر به آن رفت و آمد داشته باشند و مسؤولان باید هنر مدیریت خود را در ابوموسی به نمایش بگذارند.
منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.