پرویزی‌نژاد گفت: دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال بازار سرمایه بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ همت برآورد شده است.

سیاوش پرویزی‌نژاد، رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ارزش روز دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه گفت: دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال بازار سرمایه بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ همت است که بیش از ۸ میلیون نفر در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷ نوع صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فعال‌اند که سرمایه‌گذاران به تناسب با میزان ریسک‌پذیری و نیاز خود از بین این صندوق‌ها انتخاب می‌کنند.

رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص فلسفه راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: به طور کلی پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کنند و اصولا این صندوق ها با همین هدف راه اندازی شده اند.

او در تعریف سرمایه گذار حرفه ای و غیر حرفه‌ای اظهار کرد: سرمایه گذاران غیرحرفه ای صاحبان سرمایه هستند اما تخصص و دانش کافی در رشته های مالی و اقتصادی نداشته و یا فرصت کافی برای رصد و تحلیل بازار سرمایه و تحولات آن را ندارند و یا اینکه در نهادهای مالی شاغل نیستند از این رو در اصطلاح به آنها سرمایه‌گذار غیرحرفه‌ای گفته می‌شود. این افراد تخصصی جز بازارهای مالی دارند و یا شغلی که ارتباطی با مالی داشته باشد ندارند، از این رو لازم است تا پیش از آشنایی کامل با بازار سرمایه حتما از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار