یک کارشناس فرهنگی گفت: در زمان جنگ نباید با کودکان در این مورد صحبت کرد چرا که بچه‌ها احساس نا امنی می‌کنند و به آنها استرس وارد می‌شود.

شاهرضایی، کارشناس فرهنگی درباره اخبار جنگ، اثرات آن روی كودكان و محتوای ضدجنگ برخی از پویانمایی‌ها گفت: در زمان جنگ نباید با کودکان در این مورد صحبت کرد چرا که بچه‌ها احساس ناامنی می‌کنند و به آنها استرس وارد می‌شود و همچنین محتوای جنگ از پویانمایی‌ها نباید پخش شود.

وی ادامه داد: تمامی تصاویر و اخباری که خود ماهم شاهد آن هستیم که طی یکسال فقط ۱۷ هزار کودک در غزه کشته شده‌اند، امروز مهمترین نیاز بچه‌ها امنیت است چرا که با این اخبار و تصاویر، حس ناامنی به فرزندانمان دست می‌دهد.

شاهرضایی افزود: امروز نیاز اولیه بچه‌ها امنیت است، جنگی در ژاپن اتفاق افتاد و بمباران هسته‌ای در زمانی رخ داد و به پایان رسید، این جنگ بر افکار عمومی مردم این کشور اثرات بدی گذاشت و امروز نگاه به جنگ یک دیدگاه بی پناهی است.

وی ادامه داد: جنگ در نظر ما گزینه اول نیست، اما در جایی که ذلت، تحقیر و تجاوز به مرز‌ها باشد طبیعی است که دفاع از کشور و جنگ را انتخاب می‌کنیم و در حال حاضر دنیا در شرایط جنگی است و تحریم‌ها خودش نشانه جنگ است.

به گفته این کارشناس فرهنگی، بچه نباید تصاویر دلخراش جنگ را ببیند و در این باره جلوی آنها صحبت نکنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار