معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۰ صندوق مالی توانبخشی معلولان بهزیستی در اردیبل راه اندازی شد.

رضا محمدی گفت: در حوزه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی و شهری، شناسایی افراد نیازمند توانبخشی با تلاش تسهیلگران اداره کل بهزیستی انجام می‌گیرد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل افزود: تعداد معلولان زیرپوشش بهزیستی در استان ۲۷ هزار و ۳۱۵ نفر است که ۱۹ هزار و ۱۹۷ نفر از آنها از خدمات مستقیم بهزیستی یعنی مستمری ماهانه و بقیه از خدمات غیرمستقیم این سازمان نظیر کمک هزینه مدرسه و دانشگاه برخوردار هستند.
به گفته او، جامعه معلولان استان در تقسیم‌بندی به نوع معلولیت‌ها به طور تقریبی ۱۰ هزار و ۶۴۰ نفر معلول جسمی حرکتی، سه هزار و ۷۰۰ نفر معلول بینایی، سه هزار و ۸۸۰ نفر معلول شنوایی، صوتی و گفتاری، ۲ هزار و ۵۴۰ نفر معلول روانی مزمن و تعدادی معلول ذهنی را شامل می‌شود.
محمدی تصریح کرد: معلولان متقاضی خدمات مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی ابتدا به کمیسیون پزشکی توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت معرفی و پس از تایید در کمیسیون به تناسب نوع و شدت معلولیت از خفیف تا خیلی شدید از کمک‌ها و خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
محمدی افزود: در این حوزه طی یک سال اخیر برای ۹۴۸ نفر خدمات مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه ارائه شد و در حوزه تامین کمک هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش نیز یک هزار و ۴۶۵ دانش‌آموز و ۱۸۲ دانشجو از کمک هزینه بهزیستی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.