رئیس‌جمهور روسیه در افتتاحیه اجلاس بریکس در کازان این کشور اعلام کرد که بریکس درپی گذر از جهان تک قطبی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود طی افتتاحیه اجلاس بریکس در کازان اعلام کرد: تمام تلاش ما بر تعمیق همکاری بین کشور‌های بریکس در سطوح سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه متمرکز است.

براساس گزارش آر تی، او افزود: تقویت همکاری‌های مالی بین کشور‌های بریکس و گسترش مشارکت آتی این گروه در دستور کار است. بیش از ۳۰ کشور تمایل خود را برای همکاری با بریکس ابراز کرده‌اند و امروز شاهد توسعه پویای بریکس و تقویت شهرت بین المللی آن هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: بریکس پتانسیل سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه بالایی دارد، زیرا ما به دنبال ایجاد جهانی عادلانه و چند قطبی هستیم. مسکو برای اجرای نتایج اجلاس قبلی در ژوهانسبورگ تلاش کرده است تا همکاری‌های مالی میان کشور‌های عضو را افزایش دهد.

در این اجلاس، سران هیأت‌ها درباره مهم‌ترین جنبه‌های دستور کار جهانی و در مورد موضوع همکاری کشور‌های بریکس در عرصه بین‌المللی از جمله حل و فصل تعدادی از مناقشات حاد منطقه‌ای تبادل نظر خواهند کرد.

وی افزود: موضوع دیگری نیز مطرح خواهد شد و آن بحث افزایش تعداد شرکت کنندگان در بریکس است. امسال ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عنوان اعضای کامل بریکس به برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی پیوستند. در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور دیگر وجود دارند که به نوعی به عضویت یا همکاری با بریکس علاقه نشان می‌دهند.

پوتین همچنین به سلسله تماس‌های بین المللی دوجانبه در حاشیه اجلاس بریکس ادامه خواهد داد و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار خواهد کرد. در پایان این نشست گسترده، رهبران قرار است اعلامیه کازان را تصویب کنند. سندی جامع که دستاورد‌های مجمع را خلاصه می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ آبان ۱۴۰۳
آمریکا قصد جون همه مردم دنیا رو کرده و تا دیر نشده همه مردم دنیا باید فورا علیه آمریکا با هم متحد بشن
آخرین اخبار