مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: انتخاب مهارت بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز منطقه بر عهده حوزه آموزش متوسطه استان و مناطق است.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهارت آموزشی دانش آموزان متوسطه اول گفت: همواره مهارت آموزی در دوره اول متوسطه یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: امسال یک بخشنامه رسمی از وزارت آموزش و پرورش در حوزه مهارت آموزی دانش آموزان ابلاغ شده که در این بخشنامه انواع آموزش‌های مهارتی قابل ارائه به دانش آموزان درج شده است.

بهرامی  با بیان این که انتخاب مهارت بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز منطقه بر عهده حوزه آموزش متوسطه استان و مناطق است؛ تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده در این بخشنامه، استفاده از سایر ظرفیت‌های بیرون از مدارس دوره اول متوسطه در مهارت آموزی دانش‌آموزان مثل ظرفیت هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان این که در دو سال گذشته بر اساس خودارزیابی که از مدیران انجام شده، در بخشی از مدارس دوره اول متوسطه کارگاه کار و فناوری وجود نداشته است؛ افزود: حدود ۲۰۰ کارگاه در مدارس ایجاد کردیم و همین امر منجر شد تا حدودی این مشکل رفع شود.

وی افزود: با توجه به کارگاه‌های ایجاد شده و همچنین امکان استفاده از ظرفیت‌های خارج از مدارس دوره اول، می‌توان گفت در بیشتر مدارس دوره اول متوسطه استان، امکان اجرای دوره‌های مهارت آموزی وجود دارد.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت : در مدارس دولتی استان به صورت رسمی زبانی غیر از زبان‌های انگلیسی و عربی تدریس نمی‌شود و در تعداد محدودی از مدارس غیر دولتی، زبان‌هایی غیر از زبان‌های انگلیسی و عربی به صورت فوق برنامه آموزش داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.