جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از رسالت‌های مهم این نهاد بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، معرفی بیش از پیش دفاع مقدس به نسل‌های جوان و نوجوان است.

در آیینی با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولین چهارمحال و بختیاری از یادمان شهید گمنام در شهرک صنعتی شهرکرد رونمایی شد.

امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: چهارمحال و بختیاری در سالروز شهادت فاطمه الزهرا (س) میزبان شهدای گمنام خواهد بود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم این نهاد بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، معرفی بیش از پیش دفاع مقدس به نسل‌های جوان و نوجوان است و در این میان تلاش می‌شود با اقداماتی نظیر ایجاد یادمان و بازخوانی خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس آن دوران طلایی را تبیین کرد.

سهرابی اظهار کرد: باید برای نسل‌های جدید به خوبی تبیین کرد که رزمندگان کشور چگونه در هشت سال دفاع مقدس از کیان اسلام و کشور دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی با اشاره به اهمیت حضور شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور ادامه داد: پیکر مطهر شهدای گمنام در هر نقطه‌ای از کشور که به خاک سپرده شود نویدبخش معنویت برای مردم آن منطقه است و می‌تواند به مرکز فرهنگی مهمی تبدیل شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اضافه کرد: شهدای گمنام رسالت قدرت نرم کشور را بر عهده دارند و پیام‌رسان ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

وی از تشییع پیکر تعدادی شهدای گمنام در کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: برای هر استانی که در این خصوص تقاضا داده است از جمله استان چهارمحال و بختیاری شهید گمنام اختصاص داده می‌شود.

سهرابی افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار یادمان شهید گمنام در کشور ایجاد شده است و تا پایان سال هم تعدادی دیگر احداث می‌شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: شهدای گمنام مایه برکت، عزت و معنویت در کشور و چشم و چراغ ما برای آینده به شمار می‌روند.

وی برای شرکت در اختتامیه هشتمین مرحله جشنواره ملی هنری فانوس که امروز چهارشنبه با حضور هنرمندان و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در چهارمحال و بختیاری برگزار شد به این استان سفر کرده است.

شهید گمنام در زمستان ۱۴۰۱ در شهرک صنعتی شهرکرد تشییع شد. یادمان شهید گمنام در شهرک صنعتی استان با ۱۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار